Buku Pink

Hi semua. Ada ke keperluan utk buka buku pink if kita nak lahirkan anak di hospital swasta?

9 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

Tak perlu, i dulu pakai buku yg tempat i checkup je, actually i tanya doctor i dulu, kalau apa apa berlaku betul ke tak boleh refer to govt hospital, and she said ok je bawak buku dari private hospital to govt, sebab private pun checkup sama je details dengan govt, my sister checkup at private hospital tapi dia bersalin di hospital taiping perak, and ok je. Thats my expericenced ☺️ no harm

Đọc thêm

Sy pn x buka di kkia since sy dah brklinik dr 4w d kpj. Sy dah tny nurse di kpj perlu atau x utk buka di kkia sekiranya ingin bersalin di kpj. Jwpannya x perlu, wpun di kpj hny diberi kad hijau saja, tp every maklumat kita ada dlm simpanan comp dr. Dan kita akan diberi result penuh cek up kita dlm bntk cetakan yg diberi dr dan detail sekli brp berat janin dan pic scan.

Đọc thêm
4y trước

Hai. Selalu checkup kt kpj berapa ye harganya. Sy tgh survey hosp swasta yg berpatutan harga utk buka buku dan bersalin.

Akk 6org ank semua swasta..x buka buku pink di kk..tp di swasta pun ada sediakan buku pink..tp buku tu x sama lah dgn kk ..janji buku utk org prggy...sape2 yg dh buka di kk..pastu nk cek di swasta n bersalin di swasta pun blh je bwk buku kk tu ke swasta..x de masalah..

For me, better kita bukak buku pink dkat KK in case klau ade ape2 emergency nnt KK immediately akan take action.but at same time boleh continue check up di klinik swasta mcm biasa.😊

Thành viên VIP

Xsure ade ke x.. Just bawak jela.. Saya pon buat buku pink dkt swasta.. Tpi bfore sy buat, dah bnyk survey dkt orang semua.. Kebanyakkan nya ckp boleh jee..

Not sure. Tapi buku klinik kkia lebih detail. SIL saya checkup dkt klinik swasta dpt kertas je. Takda bahan bacaan mcm buku pink/putih kkia punya

Dekat hospital swasta pun ada buat buku pink, hospital tu sendiri yang punya. Buku swasta kadang lain sikit dari buku kk.

Swasta pun ada kad cekup mereka. Xpe pun xbuka buku pink.

swasta pn kn bka jg kan..