Lubricant/Pelincir sesuai untuk wanita hamil.

Hi, saya sekarang 33w. Suami lately ni makin bernafsu dengan saya, even dah foreplay saya susah nak basah and kadang-kadang tengah bersama tak sampai lima minit dah kering. Kering sangat pula tu. Saya tak ada problem untuk bersama cuma kering tu buat saya tak selesa. Ada tak mommies yang pakai pelincir ketika pregnant? Saya nak tanya doc macam segan. So kot lah ada yg pernah tanya doctor and dah try pakai okey, boleh tak tlg suggest pada saya? Saya google banyak cakap pasal lubricant and chances for pregnant je, yang suggest lubricant for pregnant women takde. Huhu.

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Saya tak pasti pulak 😅 TAPI yg saya tahu lubricant ni kena avoid kalau pasangan yg planning utk ada baby sbb bahan dalam lubricant tu akan membantutkan kualiti sperma. Sebaiknya awak tanya dkt nurse atau doktor yg lebih bertauliah demi keselamatan awak & baby dlm kandungan. Saya faham awak malu nak tanya soalan personal mcm ni dkt nurse / doktor tapi diaorg ja org yg berpengalaman 😅

Đọc thêm
3y trước

Okey baiklah, terima kasih atas saranan 🥰

sy pn hadapi kes yg sme..since pregnant mmg nafsu xde..tp skali skale kne layn kn jugak..mula2 mmg tahan je sakit..smpai dh x tahan beli je lubricant..ok je..

3y trước

Tak kisah yang mana-mana? Durex banyak kan?

apa2 tanya doktor