Puasa

Hi , saya nak tanya , saya pregnant 15 weeks . Waktu berpuasa saya rasa senak dan sakit di bawah perut . Adakah itu normal dan saya perlu berbuka ?

8 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

sepanjang bln puasa ni saya baru puasa sehari je.. tp effect puasa sehari tu..dah brp hari perut angin..muntah air even saya dah buka separuh jln. now x kira mlm ke..pagi ke muntah air buih ..mkn apa pun keluar semula... so saya redha ja ganti puasa walaupun sbln.. saya kene pastikan baby saya dpt nutrien memandangkan saya mkn pun ..saya tetap muntah.. ni anak no3..tp mmg x sama rasenya dengan anak² yg lain. nikmat Allah ..pasti ada hikmahnya..

Đọc thêm
2y trước

iyer.. sama..skrg xkira pagi..ptg malam..bila gas tu naik ..mmg muntah masam tu keluar semua..kenkadang saya terpksa muntah dulu supaya boleh masuk makanan walaupun sikit.. kalau tidak angin menolak keluar semua yg masuk. takpalaa. saya redha..now husband pun x bg puasa terus..dia risau saya pitam terus nanti

Influencer của TAP

Kalau sis rasa memudaratkan, lebih baik berbuka je sis. Dan untuk lebih kepastian sis rujuk pada doc yang merawat sis. Tanya keadaan semasa sis. Doc pasti akan beri nasihat yang sewajarnya. Semoga dipermudahkan urusan kehamilan sis 🌹

saya pregnant 16weeks. kalau rasa sakit kat bawah perut macam rasa berat sikit tu berbuka je. maybe tengah dehydrate and baby takleh nak serap nutrien. Saya 4 hari dah buka puasa dekat pukul 4ptg sebab rasa sakit bawah perut macam tu.

Saya 16 weeks… Alhamdulillah okay je puasa… Masa sahur minum susu dengan oat… Makan buah jugak kadang2… Lepastu minum air masak banyak2… So far dpt puasa kecuali haritu sbb kena minum air gula.

Influencer của TAP

Saya pun rasa gitu. Saya rasa saya boleh teruskan puasa, tapi dlm masa yg sama, saya bimbangkan kandungan. Jadi, saya berbuka, hilang rasa tu. Kena readylah gantikan puasa dan bayar fidyah.

Saya pon ada sakit sikit bawah perut tapi saya memang tak puasa sebab tak nak ambil risiko. #firstbaby Tapi ikut pada badan masing2.

buka ler pose dah sakit mcm tu😅sya pon try hari pertama puasa tapi baby dah lain mcm tu yg berbuka.

Thành viên VIP

Angin tu. Kalau risau n tak larat, buka. Nanti ganti +byr fidyah