Jaga baby time isteri kerja elok upah org atau berhenti kerja?

Para isteri Yg berkerja jika suami tak nak hantar anak ke rumah orang (upah Jaga) konon tak cukup makan jaga tak betul patut ke isteri berhenti padahal baru setahun kerja sayangnya berhenti dah la Kita berkelulusan ipt tak kan nak duduk rumah? Delimanya 😭

5 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

depends pada puanlah. Kalau suami blh tanggung smua so xyahlah kerja. Jgn nanti sbb u x kerja blh jadi punca gaduh plak. Now this smua brg mahal, susu pampers baju baby dan brg keperluan dapur. Tepuk dada tanya diri. Benda blh discuss, lagi satu x smua pengasuh mcm tue. Buang mentality kalau pengasuh jaga anak kita, anak x ckup makan. U as parents blh siapkan smua utk anak, masakkan bubur tuk dia n siapkan biskut. bekalkan pada pengasuh . Tapi penatlah ckit at least u puas sbb dpt bekalkan mknan pada pengasuh tuk anak makan. Mcm saya dari anak saya sulung smapi now no 3 mmg hantar pengasuh.so far alhamdulillah anak2 saya dijaga baik oleh pengasuh. Xda isu anak tak ckup makan. One more things tips, jgn pernah berkira dengan pengasuh kita dan bertolak ansur. Sesekali belanjalah beli mknan tuk dia dan keluarga.Innshaallah bila kita baik org akan ingat dan jaga anak kita dgn baik. Itu yg selalu saya buat even saya bz kat off, saya still keep in touch w pengasuh tanya keadaan anak saya. Maaf puan panjang jela komen saya, sbb saya x agree bila suami puan ckp mcm tu. Saya dah berkahwin hampir 23 thn, so far xda isu pun.

Đọc thêm

sy pn berkelulusan ipt... saya duduk rumah dr since bertunang smpai dh berkahwin dan ada ank...ada juga ckp dekat husben nk kje..husben kata apa nk malu dekat negara barat dan jepun ada yg berkelulusan tggi juga duk rumah jaga ank... ok apa org berkelulusan tggi duk umh blh didik ank lebih lg sbb ada kelulusan..lepas tu suami kata jika tak bekje boleh jaga iktilat kita .nak2 di zaman akhir zaman ni macam2 fitnah ada... byk lagha yg terjd dan sebagainya..

Đọc thêm

sy pn ada degree. Sejak pregnant 3bln dh bhenti keje. Skrg duk rmh jaga ank. Kalau awk rasa xmampu nk duk rmh, baik kerja je. Bincang elok2 dgn suami. Sebabnya mental nk duk rmh ni kena kuat. Sy dulu buat 2 kerja pn x sepenat duk rmh jaga ank.

Kalau sy lah,baik brenti kerja.xsanggup hantar pengasuh tkut diorang xjaga betul2,,

Baik jaga sendiri