Help mommies

Hi mommies Sy mengandung tapi blm berkawin dengan boy, perut dah 24weeks. kalau nak berkawin skrng bole ke?and kalau nak kawin urus d pejabat mana, sama apa yg nak d sedia kan untuk proses perkawinan tu

10 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

klo ikutkan xboleh nikah...u kne tggu sampai bersalin..klo u nikah..u akn kne nikah sekali lg...sbb isu nasab akn bermasalah..jgn main2 bab nikah masa mengandung..nnti di masa depan anak u akn menanggung kesalahn u dgn sgt berat..lg2 klo dia ank prempuan..xpe..better u tahan malu harini..bg i malu tu utk membina jati diri u..u tetap boleh mnjadi single mom yg baik...dr u menikah dgn lelaki yg xbertanggungjwb..yg penting family u kne tau...incase fmily u xterima..u kne perlhn2 cri solution utk tempat perlindungan...yg penting baby u selamat..dan u pon selamat..

Đọc thêm
18h trước

‘Klo ikutkan xboleh nikah’ salah ya statement tu mom. Ikut hukum, boleh nikah. Jangan kongsi kalau tak pasti

Sis, you Muslim ke? If Muslim, yes. Boleh nikah dan sah. Cuma tak boleh nasabkan anak je. Nak tahu dengan details, sis boleh call pejabat agama daerah untuk penerangan lanjut. Semoga urusan sis dipermudahkan.

18h trước

Yess. Saya dah comment di atas, ‘Boleh nikah dan sah. Cuma tak boleh nasabkan anak je.’

boleh ke nikah...klau u Islam boleh isi Borg nikah online ikut negeri masing2 dn submit ke pejabat agama...cuma nasab anak lepas dilahirkan nnt kena bin kan Abdullah cmtu je..xleh letak bin/Binti suami awk...

nikah tu sah. dan anak boleh diboleh dinasabkan dan dibin/bintikan kepada ayahnya sekiranya kandungan belum melebihi 6 bulan.. untuk kepastian dan keterangan lebih lanjut puan perlu ke pejabat agama..

Klu sis islam,prgi ke pej agama mnta borang nikah.Dan dlm borg tue akan di bgitau dokumen² yg akn di minta.Klu non muslim urus dkat JPN,tue yg sya tau la.Apa²pun smoga urusan sis dipermudah..

kenapa tak tau nak urus surat kawin ... keluarga dah jumpa ka sis.. biasa nya klu nak kawin kena ada saksi dua2 org tua

Cuba ke pjbt agama utk lebih jelas.. semoga dipermudahkan urusan sis 🤲🏻

Try pergi pejabat agama .. tnye pada dorg

sah ke akad nikah waktu mengandung?

21h trước

Yup sah

boleh kwen...