Về chúng tôiChính sách bảo mậtĐiều khoản sử dụngTiêu chuẩn cộng đồngSơ đồ trang web
Tải app miễn phí của chúng tôi
22345 Người theo dõi
Baby Songsang 31 weeks
Hi momies ada tips tak untuk baby sonsang skrg saya dah pregnant 31 minggu dan baby masih songsang dalam kandungan 🙂 ada tips yg boleh diamalkn utk turun kan kepala baby ke bawah supaya dia ddk normal blk ?
Sekadar luahan hati Maltofer berkesan dgn cara hisap atau kunyah?
Hye mummies semua.. saya dh masuk 25week.Hari nie bru lps check up kk. Dpt nurse yg kurang mesra alam lagi 😂 asyik attack hb saya jee sbb hb saya naik sikit jee check up kali nie.Lepas tu just nilai ape yg sya makan sehari sebelum tanpa tnya hari lain2 😂sedangkan setiap hari sya akan pstikan pemakanan sya cukup protein&zat besi utk naik kan hb. Cara makan maltofer pun dok dipertikaikan jgk sbb sblm nie doc suruh kunyah bukan hisap or telan. Tpi nurse tdi bising suruh hisap.Maltofer tu kene hisap, bukan kunyah. Dah dia salahkan sya plk. Of course la sya ckp balik dah doc yg suruh kunyah. Nurse tu pun insist suruh sya mkn maltofer tu dgn cara hisap..haishhh pening saya 💆 skrg nie nk kene dgr ckp doc ke nurse kerek tu 😂😂 Payah dpt nurse yg mcm nie..target dia cme hb sya jee... Perkara2 lain or mslh lain xde dia tnye saya. Jdi stress mcm nie tiap kali appt kk 💆💆 Persoalan skrg ubat maltofer tu better hisap or kunyah??
Sakit Pinggul
hai mummy² nak tnya dah masuk t3 ni jadi sakit sngt² bahagian pinggul.. boleh ke berurut bahagian pinggul tu??
Gdm on ubat
Ada sesiapa yg kena makan ubat kencing manis? Baru 2x bsp.mggu sblm, bacaan mlm yg tinggi..mggu ni bacaan pagi² yg tinggi😅 Terus je doc suh makan ubat..4y lepas sama juga gdm.tp doc tggu lagi utk bsp ke3..yg ni takde tggu.terus je bagi ubat hah😂 Ubat ni mkn ngn air putih ok tak? Dia tinggalkan rasa tak? Siapa ada makan? Share sikit mommy makan dgn air apa,mkn mcm mana..🤭
bby tendng bawah perut rase berdenyut mcm rase degupan jantung
saye pregnant 29 week nape kdng bby tendng bawah perut rase berdenyut mcm rase degupan jantung .
Bersalin kat HKL
Hye mommies.. nak Tanya kalau plan nak bersalin kat HKL kena buat early booking tak?
Salam, saya kandungan dah 7 bulan lbh, tapi scan tadi doktor kata air ketuban saya kurang, normal ke
#bantujawab
Set travel baby care mana yg sesuai untuk NB ?
Hi mommy", saya dh 31w6d n tengah buat persediaan untuk baby bakal lahir, saya nk tanya untuk NB set body care mana yg sesuai untuk bawak ke hospital ye ? mcm set travel ke cth mcm sabun heat to toe,losyen, crem tu semua.. Klu bagi mommy" set jenama YouBaby or tropika ok x sapa yg pernah guna jenama" ni?
Saya 31minggu. Batuk + berhingus + buang air besar bedarah. Dapatkah mkan panadol?
Tolong saya jwb.
Bleeding 30weeks
Saya tgh pregnant 30w & harini hari ke 4 ada bledding coklat kuantiti agak banyak..Baby aktif & xde tanda2 contraction..Saya dh gi klinik uri masih kat atas..Doctor inform incase kalau rasa contraction terus pergi hospital. tu darah apa & adakah ini tanda2 bersalin premature?