Sekadar luahan hati Maltofer berkesan dgn cara hisap atau kunyah?

Hye mummies semua.. saya dh masuk 25week.Hari nie bru lps check up kk. Dpt nurse yg kurang mesra alam lagi 😂 asyik attack hb saya jee sbb hb saya naik sikit jee check up kali nie.Lepas tu just nilai ape yg sya makan sehari sebelum tanpa tnya hari lain2 😂sedangkan setiap hari sya akan pstikan pemakanan sya cukup protein&zat besi utk naik kan hb. Cara makan maltofer pun dok dipertikaikan jgk sbb sblm nie doc suruh kunyah bukan hisap or telan. Tpi nurse tdi bising suruh hisap.Maltofer tu kene hisap, bukan kunyah. Dah dia salahkan sya plk. Of course la sya ckp balik dah doc yg suruh kunyah. Nurse tu pun insist suruh sya mkn maltofer tu dgn cara hisap..haishhh pening saya 💆 skrg nie nk kene dgr ckp doc ke nurse kerek tu 😂😂 Payah dpt nurse yg mcm nie..target dia cme hb sya jee... Perkara2 lain or mslh lain xde dia tnye saya. Jdi stress mcm nie tiap kali appt kk 💆💆 Persoalan skrg ubat maltofer tu better hisap or kunyah??

1 Trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Aww sayang, memang frustrating when you get conflicting advice macam ni Honestly, dari pengalaman ramai mummies, cara kunyah atau hisap Maltofer tu tak banyak beza senyap, yang penting adalah makan secara konsisten dan elak makan dengan kopi/teh yang boleh kurang absorption zat besi. Sebaiknya tanya balik doctor anda sendiri untuk pastikan (since doc tu yang kenal your full medical history), tapi jangan stress sangat sebab yang paling penting adalah consistency makan dan nutrition yang betul, yang sudah you buat dengan baik setiap hari. Nurse tu mungkin ada standard clinic dia sendiri, tapi at the end of the day, your own doctor's advice tu yang patut diikut, okay? Jangan let it stress you out, you're doing great with your nutrition!

Đọc thêm