
Fully dF mom, separation anxiety
Hi mommies. anak sye 8months sekarang ni. Sye 24 hours dgn baby. Bekerja pun bawa baby sbb bekerja sendiri. Jadi sye mmg fully breastfeed & df anak. Sejak dua mnjak ni sye perasan anak sye mcm dah separation anxiety. Sye pergi ke dapur ke atau ke mana2 dia menangis betul2. Sye buntu sbb risau dia x boleh nak adapt dgn org lain. Sye perlukan tips nak train dia. #pleasehelp Satu lagi hujung bulan ni sye ade dinner ambil masa sejam lebih ke tempat tu. Jadi sye kena gerak dalam pkul 4ptg n mungkin habis lambat dlm 12tgh mlm mcm tu baru smpai rumah. Anak, sye tinggalkan dia dgn ibu sye. Dia okay dgn nenek dia. Cumanya, malam nak tidur mesti dia nak mngempeng dgn sye. Sye tak tahu nak tinggalkan berape oz susu untk dia since selama 8 bulan dia mmg df. #pleasehelp
Đọc thêm




Selepas minum duphalac berapa lama nak tunggu reaction dia ?
Hi, saya skrang dah 6 hari tak berak. Minum air semua cukup. Makan buah. Minum susu. Tetap juga la tak rasa nak berak tapi perut ni dah sebu. So, beli duphalac.. tp nak tahu berapa lama dia akan rasa nak membuang tu semasa menunggu selepas minum duphalac. Sbb takut kang ada meeting ke apa time tu pulak nak membuang 😂 susah pula. #duphalac #sembelit
Đọc thêm
I am an exclusive pumping mum. Baby doesn't want to latch since birth (tried a lot of times before giving up). My baby just turned 7 months old. I pump every 4 hours. Supply is generally fine, enough for my baby. Sometimes it won't be enough though especially on days I feel stressful, the supply would drop. These days, I have a very strong desire to quit breastfeeding. I am a working mum too. My work sometimes requires me to be out for a long time with no chance for me to pump on time (can't find the right place right time) which results in me having blocked milk duct and can be painful. Most of the time at work too, I need to rush my pumping and could only pump for about 10 to 15 mins, and which could also lead to blocked milk duct. At home, I would pump for 30 minutes max. My work can be really tiring too. I have to go to work at 530am in order to avoid traffic congestion to reach workplace before 7am. And most of the time too, I have to work until so late. It's really really really exhausting. The worst is always having to wake up in the middle of the night just to pump (on top of waking up min 2 times too for baby's feeding). It's tiring, really. I barely get enough sleep. I have a very very strong desire to quit breastfeeding. But the mom's guilt stops me each time the thought comes to mind. I feel like my life right now revolves around having to pump, finding time to pump, pump, pump, pump. I really want to quit breastfeeding. #dontjudgemeplease
Đọc thêm

