pendarahan selepas bersama

saya telah bersama suami semalam , tapi lepas bersama berlaku pendarahan pada faraj , malam tadi tak ada , pagi ini ada lagi . saya risau, adakah itu spotting atau sebaliknya ? saya baru 4 week pregnant , belum ada pengalaman lagi

16 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

Sis, itu mgkn bukan spotting. Based on experience saya masa mengandung dan kena spotting akhir tahun lepas, doktor ada bagitau antara punca yang boleh sebabkan keluar darah pada faraj adalah sebab bersama suami. Kalau kita pergi check ke hospital pun, doktor akan tanya bila last bersama suami. Sebab kadang2 bersama suami tu boleh sebab kan faraj luka.

Đọc thêm
4y trước

Tq sis

Saya pernah spotting lepas bersama suami semasa kandungan 10weeks. Time tu dah risau sangat sangat. Terus pergi check & dr bagi ubat kuatkan rahim. Rest in bed 1-2minggu. Alhamdulillah baby okay. Sekarang 22weeks.

4y trước

Alhamdulilah , tq dear , masa tu awak spotting byk tak? N berapa hari

Thành viên VIP

Ikutkan boleh bersama suami walaupun preggy. Tapi if ade effect mcm pendarahan, better stop dulu dan dapatkan nasihat doctor. Takut rahim masih belum kuat sbb masih awal2 preggy.

Thành viên VIP

saya awal mengndung xberni nak buat.. saya anak pertama jugak.. tpi dgr dari orng pergalaman.. jngn bersama awal kelahiran.. laki memahami.. perut dh 7,8,9 baru bersama.

saya awal2 kandungan mmg tak besama sampai 16week. .. bkn taknak bagi suami yg tak nak dia punya risau nak besama 💆💆

Better stop kejap bersama. Sebab kandungan awal lagi. Takut rahim tak kuat. Kalau still keluar darah, gi hospital terus ye.

4y trước

Yup nanti kalau rasa dah kuat, baru bersama ye 😊

I sejak mangandung ade bersama dgn suami juga so far tak ade ape2 blending..... mukin semua org tak sama kut

Sy awal2 pregnant mmg tk brani nk brsama. Ckp kt suami mujur dia paham. Dh 15 minggu keatas bru brani nk brsama.

awl pregnt xsarankn lah bersam.sy dlu after 3 month bru.sebb awl pregnt takut kandungan x kuat g kn.

Sepatutnya xboleh bersama suami smpai baby da 3bln ke ats. Bahaya utk kandungan