pengalaman scan

saya nk tnya ada tak ibu2 yg pernah scan masa 7 week kantung masih kosong lpastu repeat lg skli masa 8 week da ada janin?

10 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Ya, saya pernah mengalami situasi yang hampir sama dengan apa yang anda alami. Pada minggu ke-7 kehamilan saya, semasa menjalani pemeriksaan ultrabunyi, doktor mendapati kantung masih kosong. Ia tentu saja menimbulkan kebimbangan dan kegelisahan pada saya dan suami. Namun, doktor memberi nasihat untuk tidak terlalu bimbang kerana kadang-kadang, perkara ini boleh berlaku. Kami diminta untuk menunggu sehingga minggu ke-8 untuk pemeriksaan lanjut. Alhamdulillah, ketika pemeriksaan di minggu ke-8, janin sudah kelihatan jelas dalam kantung. Kami merasa sangat lega dan bersyukur atas perkembangan tersebut. Doktor memberitahu bahawa perkara seperti ini memang boleh berlaku pada sesetengah wanita, dan ia bukanlah sesuatu yang luar biasa. Jadi, jika anda mengalami situasi yang serupa, jangan terlalu cemas terlebih dahulu. Lebih baik berjumpa dengan doktor anda untuk pemeriksaan lanjut dan nasihat yang lebih tepat. Semoga segala urusan kehamilan anda berjalan lancar dan janin sihat sejahtera. Voucher RM30 off 👉🏻 https://invl.io/cll7hzz

Đọc thêm

macam saya haritu, 2 kali scan maseh kosong sepatutnya dh 10weeks. tpi bila scan di klinik luar nampak dh tpi jadi 8weeks. betuka pulak due kita bulan 11 jadi bulan 12. selagi takda pendarahan ok lah tu. bedoa banyak2 ya puan.

1mo trước

Sy due date ikot period 5/12/24 entah ni dapat due 9/1/25 confuse jugak takut dok kerja tau2 beranak

saya masa 6 weeks saya pegi klinik swasta nak scan , dr kata tak perlu membazir duit sbb tak nampak apa pn , selagi urine test positive dan tiada pendarahan maksudnya pregnant.

saya,sy scan 5w nmpk dot saja,scan 7w nmpk kantung kosong je,scan lg 9w baru nmpk janin yg mmg dh saiz 9w,7w kdg2 menyorok lg baby tu,klu scan tvs rasanya akan nmpk

Saya pun minggu ke-7 tak nampak lagi kantung. Minggu ke-9 scan sekali lagi baru nampak. Semoga dipermudahkan.

saya pun mcm tu jugak scan 6week kantung je. 8 week kantung dan heartbeat. Alhamdulillah.

Sy msa ni klu scan atas mmg nmpk kosong tp dctr try juga scan bwah baru nmpk baby

Sy scan 6 weeks kosong . . Msuk 9 weeks dah besar pon

saya scan 5week dah nampak kantung

lambat persenyawaan kot