air gula

Saya nak tanya...saya Kene minum air gula next check up akan datang.. kalau ayah ada kencing manis..memang kita berisiko ada ke ? Maap bertanya..

12 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

Yup. Kalau dalam keturunan kita ada kena kencing manis, memang kita dianggap berisiko. Ada dalam buku pink tu dia nyatakan siapa yang kena minum air gula. Jadi jangan risau, seelok nya jaga pemakanan.

Minum je sis. Think positive je. Kalau sangkut pun jangan stress,just jaga makan dan minum je. Nanti dah bersalin dah tak ada kencing manis. Jangan risau semua tu utk kebaikan kita dan baby juga ☺

Hai, saya mak abah dua2 ada kencing manis. Tapi since pregnant mmg xsuka makan manis, so bila gi minum air gula dapat result rendah. In syaa Allah kalau sis jaga pemakanan masih boleh kawal.

Xjugak laa.. Skrg ni umur 25 ke atas pun da wjib mnum air gula.. Huhuu... Mnum jek laa kn, atleast kita tau kita ade gdm ke x, jd bole bjaga2 diri n bby if ade gdm..

Memang risiko.tak silap Saya nurse Ada ckap kalau Ada ahli keluarga Ada sejarah kencing manis.kita sendiri mungkin berpotensi untuk kencing manis.

Thành viên VIP

Minum je sis...think positive...sy pun time pregnant ada kencing manis...dh bersalin dh x de kencing manis tu...

5y trước

Sy mmg bersalin awal tp bukan sebab kencing manis tp sebab eclampsia

Sama mcm sy..arwah ayah ada kencing manis..tp x semestinya kita ada kencing manis jgk..x perlu risau..

Huhuhu sy esok kna minum, mlmni kna puasa mkn dh. Harap x klua balek la air gula tu bila dh minum 😭

5y trước

Banyak2 makn minum air masak sis

Xsemestinya..mak saya kencing manis sya minum air gula alhamdulillah positif result sya 4.5

Okay terima kasih semua untuk kata kata positif ..🥰