13 Các câu trả lời

VIP Member

Awak nak ambil atau tidak, awak kena kenal tubuh awak.. Supplement nak ambil ok ja.. Tapi kalau boleh cukupkan juga nutrisi dari buah²an dan sayur²an.. Sebenarnya dalam buah dan sayur pn sebenarnya cukup lengkap, folic acid pun ada dalam sayuran. Kena cari.. Search.. Nak ambil dengan ilmu.. Tak nak ambil pun kena dengan ilmu barulah kita tidak terikut sangat.. Penting tau kena kenal badan sendiri terutama masa hamil ni.. Sebenarnya tak rugi pun kalau join kelas atau seminar kehamilan dan kelahiran. Untuk diri kita juga.. Pilihan ditangan kita, sama da nak bersalin nanti tenang ataupun tidak.. Nak mengandung bersama kesihatan yang baik juga ke tidak.. Semua pilihan kita yang pilih.. Cari cari dan cari ilmu.. Semoga Allah permudahkan urusan kehamilan dan kelahiran sis..

Saya pun awalnya amik brand shaklee jugak. Tapi doc saya bagitahu kandungan acid folid dalam shaklee ✘ cukup. Sehari kena ambil 5mg untuk preggy mom. So dia bekalkan ubat lain untuk saya. So saya stop makan shaklee and con’t dengan ubat doctor bagi je. Better sis tanya doctor untuk kepastian

Sebaiknya sblm consume apa2 ubat / vitamin / supplement, dapatkan nasihat & pandangan dr doktor yg bertauliah demi keselamatan awak & baby dlm kandungan.

VIP Member

Tak perlu.. cukup satu brand acid folic sjea.. saya pon consume brand shaklee dr sebelum pregnant smpai skrg dah masuk 15week ☺️ hb Alhamdulillah ok..

saya pun sama .. amalkn yg ni so far alhamdulillah okay hb pu. cntik maintain 14 😍😍😍

better tanya doc , orang jual produk semua benda kata ok . shaklee ni tak cukup acid folic . better amalkan ubat dari klinik ataupun farmasi

VIP Member

better puan tnye pd doc yg merawat puan ...itu sebaiknya..sbb doc lebih tahu kondisi puan bgaimana spnjng pregnant

VIP Member

Yes Acid Folic is a must. Sebab ia Membantu tumbesaran baby dengan lancar dan juga mengelakkan risiko kecacatan.

Kena sbb yg ni folic acidnya x smpai 400mcg. Boleh baca kat ingredients di blkg tu. Rasanya 200 pun x sampai

VIP Member

takperlu sy pun ambik .. sy amalkan set hamil Shaklee sangat berkesan .. #sayajualsayamakan 😘😘😘

kadang2 baik ambil ke ubat yang klinik bagi....konfem2 selamat...doa yang konfem2 da betul...

Câu hỏi liên quan

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan