Mimpi buruk

Salam, saya dah masuk kandungan 6 bulan. Baru lepas checkup di KK. Alhamdulillah semua baik sahaja. Tapi saya sering mengalami mimpi ngeri/buruk berkaitan keguguran. Dua malam berturut saya mimpi saya tergelincir dan tumpah darah. Adakah ini mainan tidur sahaja atau perlu saya bimbangkan sesuatu? Ada ke mommies yang mengalami perkara yang sama?

18 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

saya pernah keguguran 2 kali. pregnant kali ni sy jadi trauma. masa awal² pregnant mmg mimpi macam² dan mimpi yg seram. tapi Alhamdulillah sekarang nak masuk 7 bulan dah takde mimpi seram @ pelik, doa byk² ye. amalkan ayat²/doa sebelum tidur. Semoga puan dan baby sentiasa dilindungi Allah.

Sblum tidur baca ayat kursi dulu.. Sy pun prnh mimpi dlm 2hri berturut2 juga.. Lps tu sblum tidur mmg pasang ngaji atau baca 3kul dgn ayat kursi.. Alhmdulillah dah Xde mimpi.. Maybe sbb terlalu risau smpi terbawa2 masa tidur..

tlmpau risau tuu , Cuba tenangkan diri.. sy prnh kguguran anak ke 2 , ngandung anak ke 3 ni.. slalu bfikiran negative smpai trbawa² mimpi, takut prkara brulang.. tp syukur, tuhan jaga sy Dan anak.. stay calm dear, sblm tidur doa dlu..

Xde apa mainan tido je tu , doa yg baik2 sebelum tidur basuh kaki & baca alfatihah dgn ayat kursi , dlm solat doa mintak Allah lindung baby dlm kandungan . Jgn buat kerja2 berat banyakkan rehat & jgn stress2 sbb bleh bahayakan baby

Promo terbesar expert care sudah dimulai, diskon hingga Rp.100.000 sedang berlangsung di shopee, ada juga voucher diskon 100% alias gratis bagi bunda yang beruntung. Buruan cek di https://shope.ee/9UfEMMqqTg (id-5232826)

sis mmg tu kalau pregnant pandai mimpi yg gitu. saya dua kali pregnant, dua kali juga sya mimpi gugur yg smpai nampak janin berdarah. tapi syukur anak lahir sihat. skrng umur 4 dan 1 tahun. jangan fkir banyak ya sis

Mimpi ni mainan tdur ja, kdg kita mimpi sbb deep down kita rsau benda mcm tu jd terbawa2. Klu jd lg mcm tu, bngun ja dri tdur berdoa spya d jauhkn dri benda buruk mimpi mcm tu

saya pernah mimpi macam tu.. sampai nangis nangis saya dibuat mimpi tu.. tapi husband memang akan cakap tu semua mainan tidur ... berdoa dulu sebelum tidur.. itu yang terbaik..

saya pun masa pregnant mimpi bukan2. kadang bila kita terlampau risaukan kandungan pun kita akan terbawak2 sampai ke mimpi. jangan risau, just jaga diri betul2, jangan stress2 .

nnti dah msuk trimester 3 tak ada sudah mimpi² buruk tu sis.. mula² saja saya pun pernah alami skarang takda sudah.. kuat semangat, baca ayatul kursi, 3qul dan al-fatihah..