Mil tak move on

Just nak buat luahan hati..rupanya MIL saya belom abeh move on dgn ex gf husben saya..bkn diorg kwen pon just kapel ja..saya sblom kwen mmg tau pasal ex gf husben tu and mmg make sure husben dah move on dari ex dia.rupanya time event family, MIl still ajak ex dtg umah dia..ntah apa tujuan dia memang annoying nak ngadap org tak move on ni..at the same time rasa insecure sbb mesti dalam hati diorg mcm napa laa menantu aku ni bkn si polan ni 😕 sbb tu jgak saya pikir Allah bg rezeki dpt baby awai kalau tak mesti Mil bising saya tak subur semua masyaAllah doakan saya kuat ya 🥲

6 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Sis kata itu ex girl jd sudah tentu MIL telah pun terima pada suatu ketika tetapi jodoh anak ditempat lain ditakdirkan, masalah antara kamu bertiga je tp ahli keluarga lain kenapa pulak kena jd musuh.? Ex girl skrg mgkn dianggap juga sbg anak atau kawan..xde masalah jika berziarah. Sis pun jdlah kawan spt layan tetamu dgn baik, of cz ex itu bukan musuh sis pun, doakan dia supaya dpt jejaka yg lbh baik dan hidup yg lbh baik. Jika sis rasa tak sedap hati sbg kawan dgn cara baik cuba terangkan pada exgirl itu sis terasa kurang selamat sbg perumpuan. Sis beterus terang pd suami pun sbg isteri bukan sbg musuh. Sis x blh stop exgirl berkawan dgn family sbb sblm kahwin sis dah pernah tahu hal gini dan bersetuju jg utk berkahwin kerana yakin akan keputusan sis. Jd jgn skrg tak yakin pulak hanya kerana ex girl masih berkawan..pikir positive dan jaga kebahagian bersama dgn suami dan cuba betulkan lbh silatulrahim sis dgn MIL dan suami. Insha allah semua ok. Taniah mengandung kerana kedatangan tuah anak itu mgkn akan rapat silatulrahim sis dgn suami dan family suami. Yg lampay itu adalah masa shj yg dah berlalu skrg ni sis isteri, anak mertua dan ibu..perlu bersabar dan yakin allah maha besar dan pun rancang segalanye. Be happy and layan tetamu dgn cara baik insha allah yg lain akan terpegun terhadap sis. Hindari perasaan yg tak patut dan pemikiran yg tak diingini, sis dah pun bina rumah tangga sis dgn restu Allah. Eratkan lg dgn syg.

Đọc thêm

kalau suami sis sayangkan sis dan dah move on dari ex gf dia , takpa sis .. biasalah tu kadang2 dalam rumahtangga ni macam2 ujian kan kalau dapat suami yang baik nanti mak mertua pulak tak baik .. saya dah lali di puji2 ex gf husband saya depan saya , pernah kami hampir bercerai 2x disebabkan saya rasa saya tak layak untuk suami padahal suami saya sayangkan saya cintakan saya .. suami pun dah move on dari masa silamnya , so bagi pendapat saya sis better abaikan jer apa2 benda yang menyakitkan hati sis ,janji suami sis sayangkan sis dan anak , nak puaskan hati orang yang tak suka kita ni sampai bila2 pun takda hasilnya , yang ada kita mampu berdoa semoga Allah bukakan pintu hati dorang untuk terima kita .. kalau saya pulak bermasalah dengan adik dan kak ipar mil fil saya okey takdak masalah .. kalau sis sayangkan rumahtangga sis abaikan perkara yang negatif daripada sis layan nanti jadi masalah pulak pada rumahtangga sis , percayalah cakap saya itu adalah satu taktik mil sis nak buat suami isteri bergaduh , hahaha manusia nak jatuhkan manusia macam2 cara .. ingat pesan saya selagi suami sis sayangkan dan cintakan sis dan anak abaikan orang yang negatif , kalau sis sakit hati sis doakan semoga Allah hilangkan rasa sakit tuh dan semoga rumahtangga sis dalam lindunganNya , fokus pada rumahtangga sis dan anak .. sekian dari saya ☺️ apa yang saya cakap sebab saya sendiri pernah melalui ..

Đọc thêm

sy fhm prasaan sis. mgkin sis jeles tgk mil rapat dgn ex gf husben tu kn. kalau sy kt tmpt sis pun, sy x suka jgk jd mcmtu sbb ex gf tu xde kaitan pun dgn fmly husben, xperlu la kot nk ajak time event fmly ke apa kn😬 bkn apa, risau jgk lama² nnti diorang berubah hati ke apa, lain plk jdinya😬

mana awk tau dia tak move on ? boleh jd dia anak angkat mil awk atau dia memang rapat dengan mil awk. berbaik sangka je as long mil masih layan awk baik dan elok tak perlu nk stress atau insecure.

Influencer của TAP

buat dek je... clearkan rasa tak best dgn mil tu. mungkin mil dan wanita itu best friend.

buat bodoh je..janji awak bahagia