Ezcema

Macam mana mahu hilangkan ezcema pada kulit pipi bayi ? Saya sudah beli krim ez di farmasi tetapi tidak berkesan . Malah saya juga cuba pakai kain dan air suam sapu pada pipi , ia juga semakin pulih . Saya mahu tanya pendapat ibu-ibu semua yang tahu apa lagi cara untuk pulihkan .

4 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Saya guna viprolabs..3 hari da hlg merah n gatal eczema (note:bukan pulih spnuhnya)...pp pun licin smula 😢 syukur sgt sbb da cuba byk krim tapi x jalan...daa jmpa pkr tp ubt contain steroid x ssuai baby saya hbis merah pp...saya tak jual ye..just kongsi pngalaman

Thành viên VIP

BBY sy pn kna ezema start dari 2 bln..ngatkn kna kurap susu...dah sbln sy Cuba mcm2 malah Makin merebak lebih besar d kedua2 belah pp..sy jmpa dokt n dokt bagi ubat cream utk ezema dan sy tukar sabun Mandi Cetaphil...x sampai smggu ezema hilang terus😂😂

4y trước

tukr susu fm x

Anak sy ekzema kat celah pelipat siku. Sy pergi refer klinik pakar kanak2. Dia just bagi vizomet. Kalau garu sampai luka dia akan tukar cream yg ada antibiotik fucidin. Better pergi je kk atau klinik pakar kanak2. Mandian pula sy pakai QV bath dan lotion.

5y trước

Kalau anak ada ezcema ni kita mmg kene try macam2 produk sampai jumpa satu yg sesuai dgn dia. Puan try join kat fb group ekzema support group kalau tak silap saya. Di situ ramai anak2 ekzema. Skrg ni saya try tukar yg senang cari mcm mandian milk+oat johnson. Nampak anak saya seseuai. Tapi kalau dah berpeluh memang tak dpt elak kan dari dia menggaru.

Thành viên VIP

try cetaphill

5y trước

ooo okay. in shaa allah boleh sembuh nnti jumpa doc. anak saya pun mcm tu