13 Các câu trả lời

Kalau macam saya time pregnant & tak pregnant, biasanya kalau kat rumah saya kerap tukar panties je. Kalau keluar saya pakai pantyliner, dan standby juga panties. Kadang bawak lebih sebab senang. Before solat mmg cuci bersih2. Sabun utk bawah tu mmg elakkan jangan guna langsung. Lap kering2 dgn towel. Kalau masih ada lekat kt towel, awak cuci lagi sampai bersih sbb nak bawak solat kan. Mmg payah sikit awak saya faham sbb kekadang saya pun macam tu. Keputihan ada masa2 dia jadi banyak🫠 before solat cuci sampai rasa bersih then terus solat. Kalau tanya dgn org yg takda pengalaman tentang keputihan mcm ni dia susah sikit nak faham/explain. Saya melalui juga macam awak so saya faham🥹 Kalau situasi saya handle mcm tulah awak..panties kena sentiasa ada, also towel/tisu. Saya guna kitchen towel sometimes sbb dia tebal sikit compare dgn tisu biasa. Towel khas untuk lap bawah pun sentiasa kena spare. Slowly but surely okay awak😉

saya lepas mandi xlap bawah terus pakai spender sbb takut lap nnti lekat kt tuala keputihan tu.

saya perasan lepas kencing, basuh bahagian bawah siap korek2 sikit vagina, then lap dengan tisu, still akan ada keputihan yg keluar. somehow lepas proses membasuh tu lah keputihan yg kat dalam2 nak keluar. jadi, lepas membasuh dan korek2 tu, saya akan amek masa utk lap vagina guna tisu sampai semua keputihan tu dah takde. mmg kena guna agak byk tisu. saya x lap vagina guna towel. pantyliner memang wajib lah kalau pergi ofis atau keluar. saya akan tukar pantyliner setiap kali sebelum solat. kat rumah saya akan tukar panties setiap kali nak solat.

srtiap kali ke toilet,cuci korek sikit belah dlm tu,guna air biasa saja,buat sampai dia keluar habis. setiap kali nk solat check dulu,pakai pantyliner jangan tak pakai sbb kita tak tahu dia melekat ke tak if pakai panties je. yg penting selalu cuci bahagian tu bersih2 korek sikit haa gituu

keputihan mmg akan sentiasa keluar. korek sikit dgn tisu dan lap betul2 area situ baru kencing dan cuci. sy pon kalau duk rumah ke keluar make sure ada towel/tisu utk lap..

basuh bersih dengan air. lap dengan tisu. kalau ada melekat, basuh semula. ulang sampai bersih. tak ok jugak, pergi klinik, tanya doktor ubat dan sabun sesuai.

penting juga untuk make sure takde bulu2 atau rambut area situ. kadang kita dah bersihkan tp sbb keputihan tu melekat dkt bulu pastu melekat plak dkt towel

sebelum solat, pegi toilet dulu cuci bersih2. tukar panties and pantyliner bru. bru solat.

keputihan dia byk la tu.kdg bsuh ngn air tnpa cuci ngn tgn tu xmmbersihkan lg .still ada lekat2..sy assume dia gna air, xlap guna apa2 sblm lap pakai tuala.then melekatlah.kt tuala. yg komen pn relax2 sudah.

TapFluencer

kalau tgk komen2 awk, mcmni boleh ke klinik lah sis. dptkan rawatan doktor. mcm teruk je. baik rawat sebelum jadi penyakit lain.

dah ambil sampel keputihan..xtau result lagi

Saya pakai pantyliner. Everytime nk solat basuh vagina dan tukar panty liner baru then amek wudhu. Tu saje 😁

Tkde, mungkin keputihan saya x bnyk mcm awak kot 😅

klau sy, tak lap area tu dgn tuala. lap dgn tisu je, snang nk nmpk ad lgi ke tak. sme la stiap kli lepas kencing.

Câu hỏi liên quan

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan