Newborn jatuh

Hai assalamualaikum nak tanya, umur anak saya 25 hari baring kat sofa dengan husb pukul 3 pagi sebab anak cranky. Then dua2 tertidur kat ruang tamu & saya dengan anak sulung kat bilik. Pukul 5 lebih saya tersedar & nampak anak meniarap kat carpet position macam katak. Saya review cctv dalam bilik takde detect baby nangis sepanjang 3am-5am. Nak fikir logic pulak, baby belum pandai gerak & macam mana boleh jatuh. Before jatuh kedudukan terlentang & lepas jatuh baby meniarap. Baby saya sejenis nangis yang kuat & jerit. Kalau nangis memang dengar sampai bilik. Tapi cctv takde detect dia nangis pun. Takkan mistik2 pulak kan? IF betul dia jatuh, better bawak hospital pagi ni atau esok? Takde kesan lebam calar dsb. Muntah pun takde.. ada tak yang berpengalaman macam ni? Risauu nya saya. Rasa macam jadi ibu yang gagal 😣 ##mohonbantujawab ##sharepengalaman #AskingAsAMom #newborn #jatuhkatil #jatuhsofa #babyjatuh

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Boleh bawa baby jumpa doktor utk doktor check kalau sis risau. Allah lindungi, ada malaikat yang jaga. Semoga tiada apa yang serius. 🤲 In future, boleh letak baby kat tilam bawah supaya kejadian mcm ni tak berlaku lagi. Pernah alami masa ftm, baby 3bulan baru pandai meniarap, tapi saya tak perasan yang baby masa tu dah pandai pusing, mase tu baby tgh tidur, saya keluar kejap nak bukak pintu utama, lock dari dlm sebab takde kunci. Husband balik. Tak smp bape minit, Jenguh baby semula, baby dah kat lantai, mujur ada beg ikea alas baju mase tu. baby senyum². Terus pergi klinik. Alhamdulilah tak ada apa. Baby sekarang pun dah 8 tahun usia ya.

Đọc thêm
2d trước

okayy sis. thankyou tau jawab persoalan saya. risau sangat..

Rasa nya baby tergolek kemudian dia terjatuh dalam keadaan meniarap..tp sebab ada carpet dan maybe badan landing dulu dari kepala jadi tak rasa sakit sgt n cuma terkejut, ntah2 baby pun tak perasan dia terjatuh sbenarnya tu yg diam je.. adaian saya sj..masa baby saya nb dulu kdg2 tendang kuat sofa boleh terjatuh sendiri kalau tak tgk..

Đọc thêm

masa jatuh tu ada alas tak bawah dia.. karpet or something.. ? lps jatuh tu bby mcm biasa or ada perubahan? if rasa ragu boleh bgtaw nurse awk.. nntindia refer kt doc.. harap bby awk oke ye... biasa if jatuh mst lh ngis kan.. next time jgn biar bby tdo dgn ayah.. bhya sgt .. biasa ayah tdo mati.. mak2 jenis alert if bby dia berlaku apa2

Đọc thêm
2d trước

ada carpet gebu kat bawah.. mujur.. tapi risau jugak sebab jumpa2 baby dah meniarap kat bawah. nangis atau tak tu tak pasti sebab tak tahu bila dia jatuh. lepas dari jatuh tu saya monitor so far semua ok. takde muntah and susu pun macam biasa. baby dengan ayah dia sebab saya tengah handle si abang.. selalu baby dengan saya je 😣