Any suggestion atau pun normal je sbnrnya ?

Bby 9bln dah,dri 8bulan mcm tu dia mcm kurg makan,tapi kuat menyusu....buat finger food mmg tak bpe yg masuk mulut, bila suap di katup nye mulut, smpai stress sy.. mula lah geram je rasa hati tu 😭 bru nie checkup berat okey je tapi tu lah.. tpi ye lah kita ibu mesti nak yg baik utk ank kan... Tak nak lah dia kenyangkan perut dgn susu je even sy tahu baby bwh sthun makanan utama masih susu lgi... Ad tak mommies yg hadapi situasi mcm sy 😔 #pleasehelp #firstbaby #ingintahu #bantusharing #firstmom

5 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

Ibu2 tak perlu stress kalau anak2 usia begini kurang makan atau tak nak makan, yg pnting anak masih boleh menyusu, saya dulu pun mcm tu selalu stress sampai marah dgn baby tak nak makan, tu salah, biarkan je, semua anak tak sama, ada yg pandai makan, ada yg tak nak, yg penting anak sihat. Satu je nak ingatkan TAK PERLU STRESS kalau anak tak nak makan.

Đọc thêm
4y trước

tu lah, kdg tu smpai termarah ank.. kesian ank padahal bukan salah dia pun, smpai tiap hari penat fikir nak bg makan ap... alhamdulillah ank masih kuat susu dan sihat.. inn syaa allah moga sy terus kuat mental 🥲