Anak Cirit Kerap

Assalamualaikum ada siapa-siapa yang senasib macam saya atau pernah lalui kes macam saya ni? Anak saya baru2 ni hingga sekarang kerap tercirit, even kentut pon dah terkeluar najis. Tak macam biasa. Dah ke klinik doc kata kes hygiene dah amik steps pon xde nampak penurunan. Sekarang mula demam2 pula.. anyone boleh share experience yang pernah jadi sebegini? Tq semua#ingintahu #firstmom #bantusharing

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi
Thành viên VIP

Waalaikumsalam, Puan. Anak saya pernah alami pakej dengan muntah muntah sekali. Anak saya mula jadi begitu jam 0000 sehingga keesokan hari nya jam 0930 (waktu ni dah sampai klinik pakar kanak-kanak). Doktor pun ada kata yang sama, kemungkinan due to hygiene sebab anak saya seorang yang suka hisap toy, apa yang dia jumpa kat lantai dia kutip. Jadi usus anak macam ada infection. Doktor beri dehydration salt dan suruh amalkan cara basuh tangan yang betul untuk anak. Doktor beri masa, within 24 hours kalau masih lagi kerap muntah dan cirit perlu segera ke hospital. Alhamdulillah petang tu anak saya dah okay. Ini pengalaman saya la. Anak Puan dah berapa hari gitu? Kalau melarat, nampak anak dah tak aktif segera ke hospital.

Đọc thêm
2y trước

Lama sangat tu, Puan. Melepek tu pun tanda anak tak larat tu. Saranan saya pergi hospital ya.

takot kebersihan toys dia kalau dia suka masukkan barang dlm mulut

2y trước

Mula syak mcm tu tp kt rumah dia xmsukkan toys dlm mulut pon main goncang2 je

Thành viên VIP

anak umur berapa? minum susu apa?

2y trước

sblm ni minum susu dugro juga ke? probably masalah susu tak serasi. boleh try tukar susu formula lain. ganti susu fernleaf fullcream ke. beli pek kecil dulu. klo simptom berlarutan atau ada simptom lain, boleh pergi semula klinik dapatkan 2nd opinion atau pergi emergency hosp. request buat test darah. sis boleh beli test kit covid & influenza utk anak sis buat siap2 kat rumah.