BIJI DEKAT MUKA

anak saya dah 3 bulan dan ad biji mcm ni kat muka. pling ketara di bahagian pipi bnyk bnyk. mcm mana nk hilngkn ye

BIJI DEKAT MUKA
20 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Dia akan hilang sendiri sebenarnya Tp mmg kadang rasa geram nak picit. Anak 1st dulu ada tp sekejap je sebab sy memang pakaikan face cream dekat muka dia. Mula2 guna brand buds, dah habis tukar ke mustela. Sampai umur dia 2 tahun mmg dia ada skincare routine dia. Sy x sure buds atau mustela yg bg biji tu cepat hilang tp bg sy eventually biji tu akan hilang sendiri

Đọc thêm

biasanya akan hilang sendiri. baby saya pun jadi juga hari tu. kadang letak ubat kadang biar ja. lastly sembuh sendiri. maybe kulit dia masih dalam proses menyesuaikan diri dengan cuaca luar rahim.

Sebenarnya ni normal je.. kita la kdg2 rimas tgk biji tu sbb mcm ada isi mcm biji jerawat nasi je kan.. kalau xpakai kan apa2 kat baby pun nt hilang je biji tu.. jgn risau ya mummy..

Saya pun tak sure ni apa tapi anak saya pun ada dulu. Kot ruam panas ke apa. Memamg lama. Tapi saya biar. Nanti dia hilang sendiri 😊

Bagi saya normal kalau baby naik bintik2 mcm ni, 2/3 hari dia akn hilang, tp 2/3 hri dia akn naik tempat lain plk..

biji ni normal dan akan hilang sendiri. saya letak sudocream dan nappy cream moogoo sebab ada banyak sangat biji biji dekat anak.

normal..selalu sapu dgn air bersuhu bilik,jgn guna air suam sgt..lama2 hilang..kalau xde keturunan eczema,insyaAllah xde pape..

Anak saya umur 22 hari pun ada biji yg sama. Sy sapukan bedak cornstarch & alhamdulillah biji2 tu makin berkurang.

Pakai lotion snow white sis memang berkesan pada anak saya hari ini sapu esok akan hilang insyallah 🥰

Akan hilang dengan sendiri sis. Nak kepastian nanti checkup baby tanya nurse/doktor ya.