Awak cuba beli cream duoderm dkt farmasi. Sy 2x bersalin normal mmg guna cream tu. Sapu lepas mandi dkt tempat jahitan. Tp bila isi dah bercantum stop pakai. Sapu nipis nipis je. Sy 1-2minggu je dah baik luka. Make sure lepas mandi lap kering dulu luka and bg kena kipas baru apply cream.
biasa nurse akan cek luka.. bgthu nurse tntg luka tu.. semoga dipermudahkan urusan puan 🤲🏻
buat pemeriksaan dengan doktor.kena jahit semula atau tak bergantung pada penilaian doktor.
Sebaiknya gi for check risau if luka terbuka boleh jd jangkitan pula
Bergantung pada assessment doktor. Pergi je klinik untuk check