Hamil 6 minggu, positif covid 19

siapa sini ada pengalaman hamil dan positif covid 19.😢

8 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Saya positif semasa hamil 32 minggu. Sakit tekak,batuk, letih, selsema. Takde demam. Nurse KK suruh saya pergi CAC. Dekat CAC doktor kata boleh kuarantin kat rumah je. Hari2 nurse KK saya follow up status kesihatan saya. Saya makan gula2 sakit tekak, vit C, calcium, multivitamin dan zincofer.Panadol xmakan sbb saya xde demam. Saya ambil bnyk vitamin sbb saya xlalu makan. Hanya makan bubur dan minum air banyak2. Setiap satu jam saya akan check oksigen guna oximeter. Habis kuarantin 5/3/2022,tapi suara masih tak okay. Pergi check up KK berat turun 1.5KG. Alhamdulilah baby kat dalam sihat. Saya doakan puan cepat sembuh. Doakan saya dipermudahkan urusan bersalin akhir bulan 4 nnt ya.

Đọc thêm
2y trước

sama sy pun turun 1.3kg lepas kena covid

Sya pun baru hbis covid,pregnant 35mggu. Baru saja hbis HSO. Sya ada symptoms demam batuk & selsema. Alhamdulillah juga sbb sy dah vaccine boosted masa sy preggy 20w. Symptoms teruk dlm 3-4hari saja. Kalau confident boleh HSO di rumah then okay. If tak confident better puan pergi hospital ya. Plus puan masih di trimester pertama.

Đọc thêm

saya baru abis kuarantin & baru keluar dari ward. Alhamdulillah dah sihat sepenuhnya. kalau sis ada rasa nak demam atau pening kepala ..lebih baik pergi hospital dorg cek dan pantau.

mybff 2kali positif.. tapi xpe sis jaga diri okey.. banyakan minum air dan vitamin take care

i baru je discaj dr hosp sbb kena covid ..masa tu i preggy 32week...sampai 33week ..kat wad.

ubat apa je yg boleh dimkn ye? saya skrg selsema dan sakit tekak😔

2y trước

cuba sis mkn buah orange kalau nk mkn ubat kena jmpa doktor

mudahan cepat sembuh...

sama kita hahahah