Pengalaman miscarriage
Scan time 9 weeks takde heartbeat but until now tak tumpah darah lg supposedly now da 12 weeks is it possible tiba² baby ada balik huhu esok follow up utk scan lg and kalau mmg takde, anyone know doctor akan buat apa ye since darah pun tak kuar lg. Kena hospitalised ke untuk kuarkan?

just share my journey, baby i heartbeat stop masa 8 weeks, i dapat tahu masa buka buku pink at week 13 (which is dah dalam perut almost 5 weeks no heartbeat) during that time memang i takde tumpah darah langsung.. kk cakap nnti call balik untuk refer hospital, then hospital pulak penuh katanya kena pergi lagi 3 minggu lepas tu.. but ofkos lah i risau.. sebab mak and mertua i cakap dah almost sebulan lebih dalam perut tak bernyawa.. takut jangkitan kuman and all things... so i sama macam u jugak.. risau.. maybe jantung berdegup balik ke?? esok nya i pergi swasta double confirm lagi.. and ya memang stop berdegup at 8 weeks.. and swasta kata consider gugur... i risau sangat.. i pergi hospital terus.. bahagian dnc tu.. lucky me dnc time tu tak sibuk.. so dyorang check je i even takde tumpah darah ke apa lg.. n ya.. dr cakap tunggu sampai turun sendiri dalam masa 2 minggu.. kalau tak turun jugak baru cuci.. dah 5 weeks no heartbeat.. lepastu nak tunggu lagi 2 minggu..? mak i sampai tanya bidan2 ke sapa2 tolong tengok kan.. n they all said.. anak i dekat atas lagi.. tapi memang dah takde.. cuma dia taknak turun.. n lupa nak cakap tadi masa i pergi scan dekat swasta tu.. yes , baby memang dekat atas lagi.. bukan dekat bawah yang nampak nak turun.. n dr dnc pesan.. balik try jalan banyak... balik tu i makan jamu kunyit sebotol tak jadi apa.. i cuci bilik air.. yang sental sesentalnya.. 2 jam i cuci.. pun tak jadi apa.. i tarik mesin basuh.. peti ais ubah tempat pun tak jadi apa.. esoknya pagi² i dah jalan banyak pusing taman 10k steps in 1 hour... i pergi market pagi.. i pergi mydin jalan² dah tengah hari dekat mydin tu i dah start rasa lenguh pinggang.. lenguh yang u rasa nak duduk nak baring je... sejam lepas tu u lenguh + senggugut setiap stngah jam dan masa makin kurang.. sakit tu datang stiap 15min..stiap 10min .. stiap 5min..setiap seminit.. u nak tido pun memang tak boleh yer.. lepastu tumpah darah... once keluar je darah tuuu.. hilang terus sakit tu..
Đọc thêmsy pernh keguguran time 8week, bngun tidur rasa mcm period,, trus ke hospital, doktor cek masa tu ada heartbeat lagi,, bila ke toilet bnyk sngat keluar darah,, tiba turn msuk bilik jumpa doktor,dia scan baby dah turun bwh n mintk sy batuk² n keluarkan janin.. sedih sngat masa tu.. utk kes puan,boleh trus rujuk ke doktor n doktor akan scan nak tengok keadaan baby..selagi xturun tanda kita as mom akan risau..semoga dipermudahkan urusan puan
Đọc thêmtulah sy sampai sekarang takde rasa sakit pape. period pun mmg tak pernah sakit and time bersalin dulu pun tak rasa sakit contractions. sekarang ni duk tunggu rasa sakit and darah tak kuar² lagi. takpelah tgk appointment nanti doctor ckp apa.
Kalau betul baby tu x jadi, dr akan kasi option tunggu keluar natural.. sy pon macam awk dulu, heartbeat da 3 minggu xde, dr akan offer d&c sbb takot jangkitan kuman kalau biar lama kat dalam.. kalau jadi buat dnc, awk akan tidur dlm ward dulu kalau ade penyakit lain eg hypertension.. saya dulu x tido ward sbb xde penyakit lain, discharge hari yg sama
Đọc thêmkalau mcm sy da 2 minggu tak keluar jgk so possibility esok doctor akan suruh dnc ke? usually dorang akan set new appointment la ye utk dnc?
nnti doc akan bgi masa dlm 1&2 weeks gitu.. if xde darah klua.. janin msih elok may be kena msok spital. if x nk awk try mkn nanas.. mtk doa mak asben. ckp dgn bby klua dgn semudah2 nya.. Awk mst redha dgn pemergian bby. moga Allah gnti dgn ank yg lebih baik
ok nanti sy try makan nanas balik mmg da lama craving and stop mkn sejak tahu pregnant huhu
saya dnc 11.7 ni tadi ..janin xde heartbeat 8week ..2 minggu doktor bagi turun sendiri ..darah je kluar bnyak jugak...belum 2minggu saya dh serah diri ..dia memang dh takde .paksa dnc..
darah warna coklet2 ..pakai pembalut je..
tgh alami skarang pregnant 11+ week tp bby 7 week saja dah stop heartbeat. skrang tgh bleading , cramp perut , demam
semoga dipermudahkan urusan sis. setakat ni sy tak pernah sakit pape lagi rasa mcm org normal je. tunggu follow up appointment nanti doctor advise apa pulak

