Pantang makanan awal pregnancy

Saya pregnant 7weeks, boleh makan nanas tak? Sebab ada terbaca n ada doc cakap, nanas tak gugurkan kandungan. Bromelain pun tak tinggi dlm sebiji nanas. Siapa ada pengalaman makan nanas awal pregnancy? Or minum tebu ke.

14 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

asalkan makanan semula jadi, inshaa Allah semuanya baik utk kandungan sbb ada nutrisi yg baik. yg patut elaknya adalah ultra processed food mcm mee segera, jajan, sosej bebola tu, makanan yg tinggi refined sugar dll. makanan sebegitu takde khasiat pun utk ibu dan anak. kalau teringin sekali pun, makan sekadar lepas tekak cukup dah. makan neutral semula jadi ni elok shj tapi apa2 pun, semua makanan yg kita makan ala kadar shj jgn makan banyak2

Đọc thêm
5mo trước

Betul tu sis. Terima kasihh sbb jawab