minta pendapat

saya pernah ada sejarah missed miscarriage 2 tahun lepas masa 7 weeks. sekarang saya rasa saya tengah preggy 4 weeks+ kalau ikutkan kiraan LMP. better saya scan awal next week atau tunggu dulu 7weeks nanti? ingat nak scan awal sebab nak minta opinion dr n kalau ada ubat untuk kuatkan rahim sebab takut berulang lagi (simptom sekarang tengah demam, mild cramping, perut kembung, sakit pinggang, badan letih dan delayed period)

minta pendapat
6 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Bagi saya awal sangat kalau nak pergi scan 4w sebab dr takkan nampak apa apa bila scan. Dr mesti minta datang lagi beberapa minggu untuk check semula. Mcm saya ada sejarah gugur jgk tapi gugur 19w. Saya dtg awal sebab saya pun fobia takut kandungan tak sihat + sekarang ni saya ada sakit. Tapi sama je datang jumpa dr awal pun dia minta datang lagi beberapa minggu sebab dr tak nampak apa apa cuma nmpk kantung je. Time tu pun dah buat saya risau dan fikir yg bukan bukan “ada ke tak baby ni” “kantung kosong je ke”. Cuma nak minta awak banyak kan rest, jangan buat benda lasak, jangan angkat berat & jaga pemakanan..

Đọc thêm