3 Các câu trả lời

Saya ada pengalaman GDM on DC & GBS+ve for 1st pregnancy. Bersalin normal dan diberikan antibiotic drip dalam labor room. Alhamdulillah anak saya tak kena tahan wad. Kami discharge sama2. Gynae saya pesan, ada je salah satu tanda terus pergi hospital. Jangan tunggu2. Tanda saya air ketuban leaking besar 10sen dan konsisten setiap 1 jam.

Sama-sama. Tak mengalir terus. Leaking (wet spot) tu besar 10 sen je then stopped. Next hour keluar lagi macam tu. Bila saya sampai hospital dah 4cm terus masuk labour room.

Boleh bersalin normal. nanti akan on antibiotik sebelum bersalin. Bila baby lahir akan dipantau untuk pastikan tiada jangkitan kuman GBS.

Terima kasih MHHmummy dan Mrs Cheng sudi jawab..lega rasa mendengarnya..

Samaaaa GDM and GBS juga! Mula mula risau juga banyaknya penyakitku haha tapi gynae kata common je, don’t worry too much. Masih boleh normal 😊

Câu hỏi liên quan

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan