UBAT Dr dari KK

Hi, sape yang sama dengan saya? Kandungan baru masuk 12 weeks tapi KK dah bagi ubat winspirin 1/2 biji sehari, kalsium, zincofer utk di makan ? Tengok dekat sini macam mostly dapat zincofer je. ubat lain bila kandungan 20weeks above.

11 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

saya mula2 buka buku pink takda masalah apa2 tapi misi tetap bagi zinkofer , saya minum macam biasa tapi rasa pening dan mual bila minum ubat tu mula2 saya fikirkan biasalah kan normal pregnant tapi makin lama makin kuat sakit kepala rupanya tak serasi then saya minta misi tukarkan ubat minum ubat 4jenis tuh sebab masa anak pertama dulu pun saya minum ubat ni dan hb saya okey .. saya tukar ubat sebab pertama pening dan mual yang kedua sebab hb drop teruk 10.9 .. sekarang sejak saya minum ubat 4jenis tuh ok la hb sentiasa elok ja , dulu anak pertama saya pun banyak ubat kena minum tapi sekarang hanya 4jenis tu je saya minum ..

Đọc thêm

sis ada masalah ape² ke masa buat buku pink? masa saya mula² dulu dalat obimin je. dalam obimin tu dah ada semua yg diperlukan ibu mengandung. bulan lepas,misi tukar ubat zincofer,sebab misi cakap takut nak bersalin HB low,jadi untuk berjaga² misi bagi zincofer. ubat² lain tak ada plak..

2y trước

saya pon dpt zincofer je..pastu nurse soh mkn vit c

ini biasanya kes high risk preeclampsia dia akan startkan ubat aspirin and calcium. sama ada darah tinggi tak control, pernah ada preeclampsia dan beberapa faktor yang lain. ini memang dalam guideline

Klu mase mengadung yg lps ade sejarah drah tinggi, preeclamsia, mmg akn dpt ubt tu. Sbb bile mengandung drah kita jd pekat jd utk mengelakan salur tersumbat kene mkn ubat cair drah tu

Sama dapat winspirin juga. U makan Ada kesan sampingan tak? Macam loya muntah, pedih ulu hati?

2y trước

takde kesan sampingan yang u mention tu.. cuma sembelit je.. stresss tak boleh nak membuang🥲

sama la sis ..sy pon dpt jgak..cuma calcium tu jer sy tak makan sbb badan jdi lemah n pening kpala ..

biasenye kalau pregnant high risk mmg doc bagi winspirin tu..sis ada gdm atau hypertensi ke??

2y trước

Ohhh yeke.. yee saya ada gdm

saya pun dapat jugak semua ubat tu masa first buka buku pink🥴 apakah masalh kita ya hahah😅

sy mkn ubat iron je..zincofer xblh telan Dr ank first tukar iron smpi skrg

saya pun sama kena bg ubat wspirin tu,sbb ada mslh tekanan drh tinggi