Kulit Baby
Hi parents, pernah ada pengalaman kulit baby naik macam jerawat tak? Berbiji merah and ada isi putih/kuning dalam dia. Nak hilangkan macam mana ya? Makin merebak. Pakai mustela cicatela tak surut pun. Tanya doktor kk dia bagi cream untuk bantu lembapkan kulit je. Atau boleh jumpa doktor kulit baby area kl ?

Baby saya pun ada dibhagian pipi kiri kanan serta bawah dagu, sy salu cream joiella wane hijau, tpi cream tu buatkan kulit baby jdi kering dan ambil masa nk hilang. Sy sarankan lepas menyusu baby jika dbf lap pipi anak dengan kain jika ada susu dipipi atau lap dengan kain yg di celup air suam kemudian keringkn dengan kain..
Đọc thêmbaby sya waktu nb mcm ni.. saya pakaikan mandian baby.. x sesuai. 3 kali tukar mandian. ada refer doktor. doktor ckp normal jgk. kulit baby masih sensitif.. masuk 1 bln baru xda masalah mcm ni. last pakai mandian botanikal Fiffy.. pakai mandian n syampu jak. bedak n lotion sya x pakaikan..
Umur baby berapa? Anak sy masa newborn pon mcm ni, selepas dikenal pasti sebbnya adalah panas.. Seminggu pertama kuning tinggi, jemur matahari naik jerawat mcm tu.. Amik masa jugak nk baik huhu.. Tp lepas kawal suhu bilik.. Alhamdulillah dah okay kulitnya

sis beli losyen snow white je dekat shopee ...anak saya pun dulu macam ni sekarang Alhamdulillah saya pakai kan setiap hari kat muka dan seluruh badan setiap hari lepas mandi ...InsyaAllah kulit anak ok...search je losyen snow white treatment warna pink cair
Try lotion snow white warna putih. Dkt tiktok ada jual. Baby sy pkai chetaphil, subalm, ceraden smua yg mhl2 tak jd last2 yg beli dkt tiktok juga bekesan. Hilang ruam muka kerak kepala sampai umur 3 bulan ni bru hilang lps guna lotion tu
ruam panas..make sure suhu dalam rumah / bilik tak terlalu panas..pakaian tak terlalu tebal..bedung bila hanya perlu... kalau baby bf, kurangkan makanan yang boleh buat ruam anak naik seperti lada hitam & halia.
Dulu masa baby newborn ada juga kena macam ni, dari ruam2 jadi macam eczema dah, pakai soothing lotion utk baby sis, & kalo time panas x payah bedung sangat baby & bagi pakai baju yg x panas kalo waktu tengahari.
Okay baik. Terima kasih membantu
Biji2 ni nanti akan hilang sendiri, nanti lap2 muka bby dgn air bersih je.. In shaa Allah nanti hilang sbb baby sy pun camtu haritu. And ada try sapu lotion WNA jugak
tu ruam panas tu sis..nnti try bli lotion aveeno baby dermexa inshaallah ok..pstu mndi air jgn trlalu panas lg bagus mndi air biase je..baju pon jgn tebal ii
Ruam panas memang rupa dia macam jerawat ke? Kita tak tahu. Okay baik sis terima kasih membantu
Baby sy newborn sama skin macam nii naik ruam susu..makin merebak ke leher , dada dgn tangan..tapi sy sapu baby cream Joielle..Alhamdulillah makin baik
