9 Các câu trả lời

Pada usia kandungan 39 minggu, keluarnya lendir boleh jadi salah satu tanda awal bersalin. Lendir ini biasanya dipanggil "mucus plug" yang mungkin bercampur dengan sedikit darah, dikenali juga sebagai "bloody show". Kehadiran lendir ini menunjukkan serviks mula melembut dan membuka, tetapi belum tentu bermakna proses bersalin akan bermula dengan segera. Walaupun tiada rasa sakit atau kontraksi yang kuat sekarang, eloklah bersiap sedia. Perhatikan tanda-tanda lain seperti kontraksi yang kerap dan teratur, pecah air ketuban, atau kesakitan yang semakin meningkat. Jika masih tiada tanda-tanda jelas atau jika ada kebimbangan, lebih baik berhubung dengan doktor atau bidan untuk nasihat lanjut. Pastikan beg hospital sudah siap dan semua keperluan disediakan. Jaga diri dan cuba tenangkan fikiran. Semoga semuanya berjalan lancar nanti. https://invl.io/cll7hzz

beg hospital sentiasa bersiap dari 30weeks saya dah siap awal² takut ada kecemasan

Sy 3 hari keluar darah bercampur lendir baru bersalin. Ini normal dan mmg akan ada contraction dlm masa terdekat. Mummy kena bersediaa. Klau turun air ketuban, terus ke hospital. Klau darah cmpur lendir tk perlu pergi hospital pun takpe.

Klu rasa ragu2 blh je g hospital minta check klau ada bukaan..sy dlu msa bleeding pn xde contraction lg..sy g je hospital minta check rupany dh ada bukaan 1cm..lpas 2jam dari bleeding bru start ada contraction sikit2..

tanda dh tu sis. saya pun kluar lendir darah pd 36w. tapi saya tak pegi hosp terus. saya tggu sakit kerap baru pergi. alhamdulillah 4 hari lepas kluar tnda baru bersalin. tpi kalau sis was2 boleh pergi hosp utk cek ya.

Kalau ikut kan dh tnda.. Mcm sy dh keluar lendir darah.. Mmg xsakit.. G spital dh ada bukaan.. Pg masuk ptg dh bersalin.. 39week jugak

VIP Member

better pergi emergency dan pastikan pantauntendangan bby sntiasa ada.. mg dpmudahkan segalanya Allahuma amiin

kalau saya penah kua macam ni last week tapi Dr cakap bukan. but better g hospital

Dh pergi pac ke belom? Apa2 darah trus pegi pac biar doc check 🤦🏼‍♀️

dah pergi tapi suruh balik sebab bukakan baru 1cm

VIP Member

otw nk beranak

Câu hỏi phổ biến