assalamualaikum

Nak tanya..apa barang2 yang wajib ada nak bawa bila ibu bersalin ya..maksud saya barang nak bawa g hospital??mohon yaa.. #anak pertama?

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Yang saya pakai Untuk baby 1.wipes 2.1pcs diaper untuk time balik sbb hospital suruh pakai baju dan lampin dorang 3.romper untuk time balik 4.mittens and botties.saya melahirkan anak saya masa 38weeks so belum sempat beli topi sebab bapa dia mati2 nak beli sama2..saya kat sarawak dia kat kl.last2 beranak awal daei flight dia😂. Topi kena bawa..bawa dalam 2pcs je. 5.swaddle. ni penting.masa balik nanti ni sangat penting untuk baby. For mami pulak. 1.maternity pad 20pcs sebab kena ganti balik kat hospital. 2.baju balik mami 3.jacket.ni penting..saya bertyah dapat wad beraircond. 4.botol air. 5.sudu garfu Saya stay 2hari 1malam.hospital umum sarawak.kos rm45.bersalin normal.

Đọc thêm
4y trước

Kalau jenis pakai buang tu tak ada. Yang lampin yang cuci balik tu adalah.. free je and hospital yang cucikan.ni kalau kat hospital kerajaan la..kalau yang swasta tu saya tak tau. Kalau awak nak bawa diaper sendiri tu boleh je tapi macam banyak sangat barang awak kena bawa..nanti masa balik awak and suami yang susah2 angkat..nak angkat baby lagi..