Notis Berhenti Kerja

nak tanya jika sesiapa ada pengalaman, notis berhenti bekerja saya adalah 3 bulan. saya rancang untuk submit surat berhenti sebulan sebelum saya labour. adalah ini akan affect gaji saya semasa cuti bersalin (maternity leave)? adakah notis saya akan tetap berjalan dalam tempoh maternity leave? saya dah cukup menyampah dengan tempat kerja sekarang tapj fikirkan rugi kalau saya tinggalkan sebab maternity leave berbayar. apa pendapat mommies?

9 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

hantar notis lepas habis maternity leave sis, bahaya. Mainan management kita xtau🤣 Kang nak kena saman menyaman , naik turun g bt report pej buruh ke apa ke. Dah satu hal bila hak kita mmg betul bagi notis before 3m or else n tiba2 majikan refuse to pay salary when on maternity leave which is u akan berhenti 😁 Kalau company sis kerja mgt ok, then should be no problem. Kalau problem better after maternity leave ok.

Đọc thêm

Nak tanya kalau cuti Maternity leave 98 hari brmula 9/8/2023 - 14/11/2023, pastu 3/10/2023 nak hntr surat resign dgan notis 1 bulan, ngam2x cuti Maternity leave hbis, boleh ke? Atau sy kena byar balik elaun Maternity leave yg telah dbyar pda sy? Kpda majikan.

thank you pada yang responding, saya dah pun jumpa hr (which is the head of company juga) and decided to take unpaid leave up until my baby achieved 5 months age. thank you 🙏🏻

5mo trước

Wow lame dah post ni. Tapi interested sgt nak tau kenape unpaid leave bile baby dah 5 months old.

ikut polisi syarikat sis.. do check with ur HR.. biasanya kalau kita bg notis resign kurg drp kontrak yg di beritahu kita kena bayar dekat company sbgai pampasan..

Alamak sis, baik check dengan HR sebab setiap syarikat lain. Tapi kalau tak silap, takkan affect gaji walaupun cuti bersalin

Lbh baik sis hntr notis sebulan berhnti krja...biasanya effect dia tolak 2 minggu means 2 minggu tu krja free

Rasanya akan affect. Tapi different company, different policy. Check with your HR dulu. All the best k!

agak risky buat mcm tu. better tanya HR dlu.

Ape pon tnya hr