Tempat injection bernanah

Hi mummies, anak saya 28 hari. Baru perasan hari ni tempat injection kt tgn dia tu naik mcm nanah macam tu. Anak tak ada demam or batuk. Cuma lately ni banyak meragam time malam. Sebelum ni elok tak ada naik ruam atau apa. Saya pun tak ada letak any minyak or ubat dkt kawasan tu. Any advice? Patut saya terus ke klinik ke? Atau tunggu 2/3 hari sementara tu saya bersihkan kawasan sekitar dengan alcohol sahaja?

Tempat injection bernanah
6 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

jangan risau, normal saja takperlu usik pun takpe. waktu anak saya dekat nicu nurse cucuk BCG siap siap and tampal notes kuning ni untuk rujukan and explain sebelum cucuk tu apa kena buat. and bagus ada nanah and akan jadi parut. kalau tak nanti kena cucuk lagi sebab takde parut.

Post reply image
4t trước

hehe depends hospital kot, sama sama moga dipermudahkan hehe 🫶🏻

Mine baby just 1 month also have this situation. Nanah itu akan pecah. Bagi dia pecah sendiri saje. You boleh beli krim ini untuk bayi . Because bayi saya juga kena macam ni. Doctor bagi krim ini untuk apply for babies . Depend on you if wanna buy for baby to apply.

Post reply image

3-4 weeks memang akan ada benjolan bernanah, then nanah tu pecah dan tinggalkan parut . just bersihkan je nanah tu bila dah pecah . tak perlu letak minyak ke apa . tak silap kat buku baby, nurse ada kepilkan nota pasal benda ni ..

Baby sye dh sebulan lebih pun mcm tu mom.. Then sye tye nurse KK boleh ke sye buang nanah tu, kate nurse jangan buat ap2.. Biar mcm tu je

Post reply image

Biarkan je...mmg mcm tu..nnti akn baik sendiri...bcg.

Influencer của TAP

bersihkan saja. nanti dia pecah sndri.