38weeks, cepatkan bukaan utk bersalin

Hi moms, saya skrg 38w 2d , edd 25/6. Tarikh induce doc dah bagi kena induce pd 24/6. Boleh share pengalaman induce, share tips cepatkan bukaan mommy.. hati dah debar2 setiap malam takleh tidur fikir nak beranak.. tanda2 belum ada lagi setakat ni. Mohon doakan dapat bersalin sblum tarikh duenya.. amin #firstmom #bantujawab #bantusharing #anakpertama

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Tips nak ada bukaan ni depends pada org. Tk semua sama. Ada yg lapisan pelvis tebal, ada yg nipis. Saya dulu pecah air ketuban, tapi takde contraction. End up induced. Sbb kalau leaking, kena bersalin within 24h. Nak elak jangkitan pada bby. Masa tu 38w. Skrg ni saya due sama dgn awak, tp next week dah kena serah diri induced. Hosp saya taknak bagi bersalin 40w. Jadi dia induced 39w

Đọc thêm
2y trước

Hosp gov, hosp tentera tuanku mizan. sbb taknak ambil risiko baby overdue.