6m mkn daging

Hi moms, ada x moms yg baby 6m+ dah bg try mkn daging? ikut nutritionist boleh, tp sy rujuk mak dan jiran, dyorang x syorkan.. tggu baby 1y kata deme.. ada x moms yg dah bg? ltak dlm bubur nasi ke~

5 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Baby saya 7 bulan da makan complete meal yg separuh di blend separuh saya biar kasar. Setiap meal saya akan pastikan ada carbo ada protein & fibre. Alhamdulillah anak xde allergic pada sebarang protein termasuklah daging & telur.

2y trước

Xpernh pantangkan anak pun dan bubur pun start 7 bukan hanya blend separa halus separa lagi xblend pun. Btw saya xpernah guna daging kisar. Saya memang guna daging segar hiris & masak sampai empuk. Dan saya xpernah buat stok makanan untuk 2-3 hari sebab saya lebih suka penyediaan harian.

Kalau i, i akan ikut pkar. Bila doc/ntritionist cakap boleh i on. Apa2 yg kita nk buat @ bagi make sure secara sederhana. Pastikan kalau nk bgi daging tu bagi sikit2 dan cara buat/masakan tu pun pastikn bersesuaian dgn umur anak.

2y trước

berrehh, makaceh🤭

rujuk buku pink/biru anak tu sis.. ada semua siap menu anak.. makanan kena cukup nutrisi. bukan kata bagi seketoi tu, boleh blend buat bubur.. ikut makcik jiran belakang rumah hujung tanjung belah Maldives memang macam2 keluaq..

2y trước

haaa mmg dah rujuk buku, belek masa baby 5m lg, kdg ckp org2 tua tmbah2 mak kita ni buat terpikir jugak😂

Hi mommy. Saya 🙋🏻‍♀️ lepas menu ayam, saya bagi daging pula. Saya buat bubur 😊 daging kena betul betul empuk.

2y trước

alright, makacehh🤭

Mula2 bg bubur kosong ja sis,lepas seminggu camti baru la tmbah skit2 sayuran atau daging ka ayam ka 😁

2y trước

ok, tq🤭