Mintapendapat

Macam mana nak bagitahu nurse kalau kita betul² tak nak ambil perancang. Setiap kali check kuning baby nurse tu akan cakap benda yg sama "lepasni kena ambil perancang" ..tadi last check kuning baby,nurse tu siap bagi tarikh untuk ambil perancang. Saya rasa macam kena paksa,siap kena perli lagi. Saya tahu anak saya jarak dekat,saya tahu apa risiko tapi saya nak tegaskan saya tak nak ambil perancang.

4 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Berapa dekat jarak umur anak awak? Kalau awak high risk mom, kebiasaannya memang nurse akan suruh ambil perancang sebagai langkah berjaga-jaga di hari muka. Demi kesihatan fizikal dan mental awak. Tapi awak pun ada hak untuk menolak juga. Bagitahu dengan tegas yang awak dan suami taknak ambil apa2 perancang. Kami suami isteri nak merancang sendiri.

Đọc thêm
9mo trước

I see. Kalau macam tu awak dan suami kena berdisiplin dalam merancang sendiri. Bagitahu je nurse yang awak nak rancang sendiri.

Same la sy mnyampah sbenanye tiap kali check up baby je tanye nk amik perancang ape.. bile ckp nk rancang sndri die blh plak tanye mcm mane.. kau dr xkn kau xtau rancang sndri mcm mne..sy bersalin normal and skrg 33

9mo trước

Sabar sis😊 Ada sebab kenapa doktor tanya macam tu. Ada kes mommy yang kata nak rancang sendiri. Tapi sebenarnya tak tahu maksud rancang sendiri tu. End up pregnant lagi dengan jarak yang dekat. Lagi2 kalau mommy tu berisiko. Lagi doktor akan tekan kan suruh ambil perancang.

kalau awak taknak ,kena tekankan juga la, mmg diorg akan bebel tambah kalau kata tiba lekat, tapi bgtau la awal rancang sendiri dgn husband.

Sis ckp je sis dan suami sepakat guna kond**. Sejenis perancang gak tu.