Pil perancang

Kalau past pregnancy ada gdm bole tak nak rancang sendiri? Nurse kat kk saya paksa2 ambil perancang.. diorang ada hak ke paksa2? Ye tahu diorang care tpi kita pon ada hak kan untuk memilih n buat keputusan

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Mestilah boleh. Tapi make sure kena tahu lah rancang sendiri tu macam mana. Bukan sekadar cakap je. Rancang sendiri ni perlukan kerjasama dan komitmen suami isteri 100%. Bukan isteri rancang sorang. Saya first pregnancy pun ada GDM, pilih rancang sendiri. Nurse dan Gynae saya pun takde kata apa2.

Kalau rasa yakin, boleh je. Rancang sendiri kena ada ilmu juga. Cakap je dengan nurse. Diorang ghisauuu kot ter-mengandung awal, pastu kang ada ibu2 tak ready, prev pregnancy berisiko. Nak elakkan perkara camni la.

Ada gdm ke czer ke normal ke mmg berhak nak planning sndri. Ckp je dkt nurse tu sy nk merancang sndri atau pun tipu tipu je ckp nk makan pil. Nurse tu mmg kerja diorang nk dlman kita sihat bebetul bru hamil. Tu je.

1y trước

Buat apa nak tipu. Kan tak elok. Jujur lebih baik. Daripada ambil pil tapi tak makan. Dah merugikan. Ramai lagi yang memerlukan.