Pelik dengan result bsp

Jumaat lepas nurse call saya sebab result air gula tak memuaskan. katanya semasa puasa 4.2 tapi lepas 2 jam minum air gula, naik 8.2. Saya down gila. Fikirkan first pregnancy elok je. 2nd ni sangkut. Esok tu terus pergi farmasi cari meter baca darah tu. Sepanjang hari lepas makan 2 jam je saya cucuk. Saya saja test. Makan tak kawal, bantai benda manis. Tapi result saya paling tinggi pn 5.1. Time hari bsp, saya buat benda yg sama. time puasa, result 4.2-4.3 je, lepas 2 jam makan pn 5.1 ke 5.4 je. Sedangkan breakfast saya makan nasi lemak sebungkus, air nestum, biskut oat n roti 1 keping. Adakah result minum air gula je mencanak atau meter bacaan tu salah?

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Pada pendapat saya, jika kita minum air gula mmg bacaan tinggi kalau kita ada diabetes masa pregnant sbb pancreas kita tak mampu keluarkan insulin mencukupi utk gula yg kita minum so gula tu duduk dlm darah. Mcm saya, nurse ckp saya ada diabetes masa pregnant. Tapi bila cek 2 minggu sekali sbyk 4 kali sehari bacaan normal je. Nak pancreas bekerja lebih keras keluarkan insulin kena rajin bersenam. Senaman ringan pregnant.

Đọc thêm
3y trước

Oooo faham faham.. thank you ya..

Promo terbesar expert care sudah dimulai, diskon hingga Rp.100.000 sedang berlangsung di shopee, ada juga voucher diskon 100% alias gratis bagi bunda yang beruntung. Buruan cek di https://shope.ee/9UfEMMqqTg (id-3505592)