3 Các câu trả lời

Ni melibatkan hygiene. Saya baru baca kt group KIMM fb stock susu dia banyak2 yg dia simpan kt freezer with daging ikan ayam yg hanya berbalut plastik, semua bau hanyir. End up semua dia buang. Kalau saya lah, saya pun tak sampai hati nk bagi ebm yg bau hanyir kt anak. Kita sendiri bau pun dah mual & taknak telan. Tu baru bau tau, belum cerita lagi if susu tu dah contaminated. Maybe awk boleh simpan ebm awak dlm bekas yg ditutup rapat, still freezer kena lah bersihkan juga mommy.

walaupun simpan dalam chiller atau freezer yg bersih. saya tetap simpan susu anak dalam tupperware atau bekas khas. kadang2 sayur pun ada pasir2 lagi kita simpan dalam peti. lauk2 basah2 dalam peti. saya akan terbayang ada benda kecik yg melekat2 dekat bag atau botol susu anak. lepas tu kita pegang pulak botol atau puting botol dan suapkan dkt anak. balik kampung pun sama. saya akan simpan dalam bekas khas jugak. sebab geli bercampur2 dengan lauk.

Tak boleh. Boleh jadi cross contamination. Boleh menyebabkan anak keracunan jadi cirit birit dan muntah2. Minta suami yang kemaskan freezer.

Sama-sama. Tetap tak boleh juga mommy.

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan