Sakit telinga

Hari tu sakit telinga pastu g jumpa doctor. Doctor ade bagi antibiotic (ubat titis & capsule) utk mkn… skrg hari ke 2 telinga dah makin okay p perasan baby kurang aktif… risau pulak… boleh tak klu nak stop makan antibiotics tu? Antibiotic dorg bg cukup utk 7 hari… mcm risau pulak nak habiskan… risau dgn baby kt dlm… 😭#advicepls #firsttimemom #firstbaby #firstmom

1 Trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Awak dah berapa week? Ada beritahu doktor tak yang awak pregnant? Kalau ya, tak perlu risau sebab doktor akan bagi ubat dan dos yang sesuai untuk ibu mengandung. Antibiotic kena habiskan. Tak habiskan jadi bahaya sebab immune system awak akan resist antibiotic in future.

12mo trước

@Muhamad Farhan. Ada ubat yang sesuai untuk ibu mengandung, Encik. Doktor akan bagi dos dan ubat yang sesuai untuk ibu mengandung. Disarankan kalau isteri Encik tak sihat, bawa jumpa doktor ya. Bukan nak kata nurse tu salah tapi pengetahuan nurse limited Encik. Secara amnya, nurse adalah jururawat yang merangkap pembantu doktor. Jadi bukan bidang mereka untuk memeriksa tahap kesihatan pesakit.