2 Các câu trả lời

Biasanya memang kena kawal pemakanan je.. Sis check balik diet sis waktu pregnant macam mana.. Contohnya sis makan apa for breakfast lunch and dinner, lepastu time pregnant usually lepas heavy meal kita akan lapar balik dalam 2 ke 3 jam lepas tu kan, ha untuk snacking sis ambil apa, snack sihat macam buah buahan ke or sis ambil junk food ke ha gitu... Sebenarnya kita perlu makan macam biasa je ikut piramid makanan tu even tengah pregnant pun, bezanya snacking je maybe kita akan lebih time ni.. Kalau sis nak makan heavy meal jugak maybe sis boleh kurangkan portion makanan sis, biar makan sikit sikit tapi berulang

Saya pun berat badan naik mendadak 2kg lebih dalam masa sebulan tapi nurse saya takda cakap apa-apa pun. Total dalam masa 4 bulan lebih pregnant berat badan saya dah naik 5kg++. Takda suruh datang check darah apa semua. Susah lah nak kawal selera makan time pregnant ni, asal lapar je makan. Kang kalau tak makan kita juga yang menderita. Awak ada apa-apa masalah kesihatan ke?

Saya pun lebih kurang sis jugak lah. Sebelum pregnant berat 41kg je. Makan banyak sekali pun memang susah nak naik berat. Lepas dah pregnant ni naik betul berat badan saya. Maybe nurse dekat tempat awak cara check lain kot. Tapi takpa lah, ikut je apa yang nurse tu advice. Untuk kebaikan awak dan kandungan jugak. InshaaAllah semuanya selamat.

Câu hỏi liên quan

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan