TAMBAH DARAH
Hai ada tips tak untuk naik kan hb . Sy baru je drip cosmofer tapi result bawah 11.

Hai, saya pun baru drip cosmofer dan alhamdulillah HB dah naik dri 10.1 ke 11.8 check baru ni.. saya cuba amalkan makn bnyk sayuran,ikan & ulam ulaman..lepastu buat jus ubi bit (beet root) blend dengan epal,lemon madu..boleh jugak cmpur dgn buah berries atau kurma nak bagi manis..amalkan setiap hari seblum tido atau waktu pagi..make sure jarak ambil susu atau kopi teh kena jarak sejam ke 2 jam dari ambil mknn berzat besi & makanan utama.. gudluck mummy pejuang HB..saya pun dri awal smpai 7 buln HB asyik drop..kalau boleh jangan ambil jus2 yg dibeli ambil yg direct dri buah baru berkesan..sebab saya try minum susu @ jus2 lain di pasaran kurang berkesan dengan saya..hope dapt membntu..
Đọc thêmminum ubat zat besi dengan jus oren . tggu 1-2jam bru mkn atau minum yg kafein sb ubat zat besi ni perlu serap btul2 dlm bdn dulu bru maintain bacaan HB .. klu lupa mkn ubat zat besi n sdh mkn duluan pstikan tggu 2jam gtue turun btul2 mknan bru minum ubat
Amalkan pemakanan tinggi zat besi. Lepas makan menu yg ada zat besi, makan buah tinggi vitamin C; jambu batu. Vitamin C bantu serap zat besi dlm darah. Elakkan kafein sbb kafein menghalang serapan zat besi dlm darah
Sya dah try setiap kali minum ubat sya minum dengan bancuhan Sunquick oren, sgat² berkesan dari 10.7 lepas 2 minggu naik ke 11.2...

