pakar pemakanan

bulan depan kene jumpa pakar pemakanan sebab anak naik berat badan sikit sikit, bmi da turun, pastu ukur lilit kepala dalam graf merah. skrg anak umur 1tahun 6bulan siapa ada pengalaman jumpa pakar pemakanan,biasa diorang buat apa jaa.

5 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Berapa berat dan tinggi anak sis? Saya nak suggest bagi multivitamin. Ada sesetengah ibu kata kena tanya doktor. Bila saya tanya doktor, dia kata tengok ibu la nak bagi ke tak. Saya tak bagi dua bulan, berat terus tak naik. Anak saya memang ambil multivitamin dari 1 bulan sebab anemia. Jadi saya sambung bagi multivitamin dan bagi susu catch up growth Ascenda, sekarang setiap bulan naik 300 - 400 g.

Đọc thêm
3mo trước

typo pulak berat 8.95kg

dah ada org jwb tu, sy nk tambah. kita nak tolong anak kan, mommy buat la rekod jadual harian utk dlm seminggu next ni, bukan plan tp rekod bangun pukul brp, buat apa, apa yg mommy hidang apa yg anak makan, tidur pukul brp semua2 harian lah apa yg dh berlaku tu, insyaallah nanti blh la cari jln keluar..

Đọc thêm

kebiasaannya psp nak tahu routine anak. waktu tidur, menu apa yang biasa dihidangkan. intake dan kekerapan anak makan macam mana. dari situ, psp akan beri suggestion dari segi apa yang perlu kita betulkan untuk ada peningkatan.

dyorg akn bg nasihat pemakanan.. nant kena update menu mknn & byk mana portion mkn anak..

if ada nasalah pemakanan ke apa. boleh guna tips dari ig amalina_mohd_daud

3mo trước

harap dapat membantu