ada ke yg pregnant 37 minggu lebih, baby active mcm biasa? sbb orang kata masuk 37 minggu ni kurang
bole kasi experience ke mommies? baby active ni selalunya keluar minggu keberapa? apa tanda2 baby nak keluar

Doktor kata takde istilah baby kurang gerak. Memang betul ruang dalam rahim makin padat tapi tak bermaksud baby akan kurang gerak. Tak kisah baby kicking ke, strecthing ke, berpusing ke, any movement that your baby did still be counted as a movement. If movement pattern tu lain daripada lain like tak aktif macam selalu or kurang gerak, need to get check. Tak boleh assume sebab baby dah besar jadi kurang gerak or dalam rahim dah sempit based on pengalaman orang lain. Diri sendiri yang kena pergi check. It's your own pregnancy not others. Tanda tanda nak bersalin, ingat yang ni je. Dalam buku pink pun ada. - Blood show - Contraction - Air ketuban leaking atau pecah - Pergerakan baby kurang daripada 10x * Cukup ada salah satu tanda, pergi PAC ya.
Đọc thêmNormal baby active.. klu kurang active/gerak tu merisaukn sis.. expected baby masih byk gerak even sblm bersalin.. jgn dgr org gtau smakin nak dkt bersalin smakin kurang.. nurse&doctor sy pn gtau xde istila mcm tu.. klu btl berlaku tkut ada mslah lain Tanda2 bersalin mcm yg enon gtau..mmg tu je tnda.. selain dri tu cth byk berak cirit/kaki bengkak semua tu x normal kna jumpa doctor
Đọc thêmBaby saya active sampai ke hari bersalin. Maybe depends org. Tp baby saya active je selalu. And saya bersalin 38 minggu. Tanda tanda nak bersalin is pecah ketuban, blood show, and contraction kerap.
normal je baby active..macam saya pregnant anak no4,malam baby active sampai senget perut..pagi bersalin..39w3d
semoga mudah awak bersalin insha Allahh
Ada je
