ttc

betul ke orang kata kalau kita terlalu fikirkan nak anak/hamil, tapi nanti tak akan hamil? atau kdg2 bila ada keinginan nk hamil smpai every single thing kita care about? contoh period lambat sehari, atau keputihan yg suppose tak ada sblm period yg biasa. macam mana yg ttc ni bg tak terlampau fikir? lg2 time pkp ni tak ada keje. mkn tdo je?

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Bukan la x akan pregnant. Bila terlalu fikir, kita stresskan diri sendiri. Boleh kacau hormon. Boleh jadi juga akan timbul simptom2 perasan pregnant. Buat relaks jela. Positif dan berserah pada Allah. Bila Allah nak bagi, kita buat macam mana pun akan ada. Kalau Allah belum nak bagi, fokus la macam mana pun tetap x dapat.

Đọc thêm
5y trước

yep btul. so far tu la yg saya buat. percaya pada Allah. kalau ada ada, cme few days ni badan xsedap tu mle terfikir skit. tq. doakan ye.

nk pregnant emosi kne jga jgk..selalu pikir nk anak,akan mdtgkn stress..bila stress hormon jd xstabil..bila xstabil,sushla nk pregnant..sis jgn stress2 ok..rezeki utk dpt anak tu ada,lambat atau cepat je...semoga sis dpermudahkn dpt zuriat..

5y trước

insyaallah.. tq atas nasihat 😊

Sy pon rasa benda yg sama.. asyik fikir saja. Kdg2 cuba untuk keep calm dan buat2 tak fikir. Semoga ada rezeki sy 😔

5y trước

samalah kita. moga ada rezeki. aamiin