8 Các câu trả lời

TapFluencer

Saya pun fikir benda sama. Even baby belum lahir. For time being saya guna MAE account saya sendiri dari Maybank as simpanan utk baby. Sbb skrg pun dah ada yang sedekah & saya buat monthly funds utk baby juga. Nanti dah lahir in sha Allah, akan tukar/transfer to baby punya personal. Saya ada survey yang mana bagus, best result for me is Tabung Haji atau SSPN-i.

VIP Member

1. tabung haji (dana pergi haji/simpanan) 2. sspn-i (dana pelajaran) 3. asb (simpanan) ank sulung ada yg no. 1 & 3. yg no.3 tu sbb dulu gov buat adam50. bby 2nd ni belum berkesempatan lagi nak bukak akaun. sementara ni duit bby dpt, sy tumpang akaun abgnya dulu. yg lain boleh refer sini 👇https://my.theasianparent.com/akaun-bank-untuk-anak

Macam saya pulak, masa lepas lahir ada dapat Adam50 utk ASB (skrg dh takde). Saya terus masuk kan duit tiap2 bulan sikit2. Ayahnya pulak bukak akaun sspn (auto debit). Boleh la buat tabung sikit2. Tiap kali dapat duit raya, saya masuk kan dlm ASB terus.

TapFluencer

Saya pesan pada suami, terus buka acc tabung haji & asb. Tapi lebihkan pada tabung haji untuk daftar haji terus. Alhamdulillah masa buat akikah banyak dapat duit dan terus daftarkan haji masa baby..

kalau sy buat masa ni nk bukak tabung haji je dlu .. yg lain tak terfikir lg ..

sspn-i by ptptn pon ok

sy ambik hibah n sspn je

Boleh cuba sspn

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan