minta pendapat

Assalamualaikum/salam sejahtera saya nak minta pendapat ibu. saya ada rasa untuk stop bf, sebab saya betul betul overwhelmed dengan anak saya yang tak pandai latching dan saya yang tak pandai nak guide dia. saya tak mampu nak jumpa LC (lactation consultant). anak pun tak reti latch botol, tapi at least saya satu amount yang dia minum, kalau direct saya tak tahu dan sakit sangat kalau lama lama. lagi satu saya nak pump pun saya tak de masa sebab anak asyik bangun meragam, saya jadi sangat stress dan susu jadi sikit. tolong beri pandangan ibu ibu #AskingAsAMom #mohonbantujawabbunda

3 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Bagi saya, sebaiknya dapatkan bantuan profesional secara terus. Online consultation kurang tepat dan kurang jelas untuk awak. Sebab awak dah ada kat KL, boleh set appointment untuk jumpa pakar laktasi di HTA. Murah je caj dia. Standard gov. Paling murah RM1, paling mahal RM5.

5h trước

I see. Kalau macam tu, sis pergi KK. Minta referral letter daripada doktor untuk refer unit laktasi.

umur baby dah berapa tu? sy pun dulu struggle sakit sgt2 setiap kali nk latch, tp jd better lepas ada org guide. boleh tau awak tggl kat area mana?

1d trước

25 hari, saya stay kat sungai Petani tapi sekarang kat kl duduk dengan parent sebab suami da start kerja

Mula ii mmg skit sbb tu utk susu kluar jugk.. kne bg bby hisp selalu nt bru susu lancar.