Ingin tahu

Assalamualaikum,, saya dh lambat 6hari,, tapi tak pasti kalau Sya mengndung atau tak.. Tpi tdi pagi ada keluar darah sikit,, tpi dh stop,tak tau lah nnti mcam mna,,mngkn tu tanda nk period atau lain.. Sya cuba buat upt,,naik double line,,tpi kabur sngt².. Adakah itu tanda² hamil atau disebabkan darah yg keluar?? Brpa hri ni Sya ada skit pinggang,,pening²,,ada sedikit mual & sakit belakang.. Sesiapa yg b'pngalaman,, boleh terangkan?? Sbb sya dh lama tak mengandung,, anak pertama dh 11 tahun..

1 Trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

Wa'alaikumassalam sis! Okay, double line on UPT tu memang sign of pregnancy, even if kabur sikit, hormones ada dah tu, tapi the spotting mixed with pening, sakit pinggang and all those symptoms, kena check dengan doctor sebab banyak possibility (bisa implantation bleeding, bisa juga something else, especially after 11 years). A few of us in my circle yang delayed period and bleeding at the same time, some turned out pregnant, some tak, so jangan worry dulu but don't delay the checkup okay, better safe than sorry!

Đọc thêm