6 Các câu trả lời

Saya pernah juga air ketuban kurang. Nasihat Dr satu je, kena minum air banyak2. Itu je cara dia. Jadi saya paksa diri saya yang jarang minum air ni, kena minum banyak2 sampai nak muntah rasa 😆 Setiap jam saya akan minum air, suami pun akan sentiasa ingatkan suruh minum air, lepastu setiap hari saya minum juga air kelapa sebiji, yang penting tanpa gula. Next check up, alhamdulillah air ketuban back to normal. Sebab risau, jadi saya paksa juga diri minum air banyak2 ☺️ Awak boleh juga makan buah yang tinggi kandungan air selain kelapa, macam buah tembikai.

Masa mengandung air ketuban ok, waktu 32w air ketuban saya bawah paras normal, tapi lepastu next check up normal balik dah.

VIP Member

berdasarkan pengalaman 1st pregnancy saya dulu pun time checkup 37w dpt tau air ketuban kurang sampai 5. after seharian di KK, doc buat surat rujuk ke hosp bersalin untuk warded terus..air ketuban memang drop..xtau hilang kemana. dorang suruh induce tp saya xde tanda bersalin jd yakin nak bersalin normal. mlm tu lepas mkn maltofer cam biasa terus mai contraction, after 5hr terus bersalin. lepastu saya study kalau air drop lagi n ada masa sebelum warded, minum air kelapa ori tu or air kosong banyak², air selusuh pun amalkan insya allah boleh tambah air ketuban..hhu

hi sis. air ketuban ibu akan bertukar setiap 3jam. jadi if masa tgh scan kurang, atau suspect ketuban bocor tanpa prasan, boleh topup air. minum setiap jam. mmg akan kerap ke toilet. paling bagus air kelapa sbb ada electrolyte, tapi klo xdpt, air mineral pon ok, air RO klo boleh tmbh a pinch of salt ya. semoga membantu

sis nk ty baru ni sy scan 5d 31w..sono tu ckp ktuban sy border line.die ukur 3x dpt bcaan lain2.jap 8 jap 10 jap 12..sy pulak stress..sy tjuk buku pink sy msa scan 29w ketuban 17..die ckp byak sgt lari ni..ke sb sy leps kencing msa scan tu effect jgak bcaan ketuban ye.

yg sy pernah dengar kena minum byk air, dan soalan2 yg ditanya kalau air ketuban kurang ada puasa ke? sb mgkin bila berpuasa kita kurang minum dan effect kat situ (kalau tk ada leaking)

sy check up utk scan 36w doc detect air ktuban kurang terus kne refer spital, tkdan ape2 doc suh induce jugak risau kt baby

https://my.theasianparent.com/cara-menambah-air-ketuban/amp

Câu hỏi liên quan

Câu hỏi phổ biến

Những bài viết liên quan