318 Các câu trả lời
Tak blh dekat dgn org yg Tgh masak kat dapur, sy sndiri dh tak masak semenjak ni auto muntah. Mkn sikit knyg tpi Cepat Lapar, insomnia. 🤣
12 w..xllu mkn nasi..hnya trima buah2 je..mual, penin ,muntah..hdung tsumbat n bkahak jgak..perut kmbung..mlm tdo xlena.. air liur byak.. btabahla..
Saya mkn nsi xlalu,bau tumis bwang xbolh..nk mkn pon risau tkot mntah ...xlrt hbis bdn...alhmdulillah..smoga cpt hilng alh kita ibu2 ngndung🥰🥰
gosok gg tetap mual loya..xboleh Makan masakan sndiri..bila kita bnyk ckp tibe2 rasa loya nk muntah..xboleh tgk ikan..cepat lapa..Dan slalu kembung perut..
Tak boleh berdiri lama rasa nk pitam ..tengah masak pun rasa nk pitam ,selera mkn kurang bila lambat makan akan muntah smula 😞,suka benda manis2
sy awal2 tahu pregnant mmg alahan terok sampai kuat masuk wad masuk 12week cukup masih lagi mual and dlm 3 4 hari alhamdulillah mual dh mula kurang
alahan dah mula kurang,boleh makan,hanya mual dan jarang muntah,cuma selalu kembung dan badan angin2 camtu,masih tak boleh bau dengan bau2 tertentu
Saya masih muntah , pinggang dah lengguh lengguh . Buat kerja cepat penat . Makan bila malam jer tak muntah , kalau siang keluar semua balik . 😅
Saya turun berat bdn 1kg pda hal mkn mcm biasa. cuma kali ni tk muntah dh mcm awl pregnancy tu. Kali ni saya tk bole bau sabun atau benda yg wangi.
Mcm sy x der alah apa, tp kalau mkn benda masam mcm limau, mangga ke sure spotting.. Bila pergi scan bb ok, so kena pantang x boleh mkn benda masam
baby izz