Anak jatuh katil

Anak saya 4bulan jatuh katil tadi . Saya kat luar tgh makan, sebelum tu saya ada check anak tgh tidur. Saya letak anak saya dkt dengan dinding dan saya tak expect dia boleh berguling sejauh ni, plus pandai berpusing 360 darjah, sbb katil lebih kurg size king. Sebelum ni anak cuma pandai alihkan badan saja, tapi tak pandai pusing golek2. Ya Allah nak pengsan saya tengok dia kat lantai menangis. Kalau anak jatuh katil apa perlu saya buat ye? Nak tunggu suami balik kerja lagi 2 jam kalau nak ke klinik. Saya dah check kepala anak takde benjol, lepas dukung td anak dah tak menangis. Saya yang rasa nak menangis, saya rasa kalau terjadi apa apa kat anak saya, saya tak boleh maafkan diri saya 😭😭 Saya risau sedihh

2 Các câu trả lời
 profile icon
Viết phản hồi

It's okay awak. Expert dah baby awak tu berguling. Hehehe. Next time jgn tinggalkan baby sorg walaupun die tgh tido. Expect the unexpected.. Okay. Perkara 1st, check ada benjol ke x kt kepala baby, check semua bdn die ada bruises ke x. Baby kalau nangis tu normal. Lpastu check mata, telinga, hidung @ any rogga terbuka ada darah mengalir ke x. Kalau x ada, okay. Pantau baby dalam masa 24 jam. Kalau die menyusu x de muntah, masih okay. Kalau die muntah2 segera ke hospital. Pantau juga kalau die ada demam tiba2. Kalau lebih 37.8 cepat2 ke hospital. Pantau juga kalau baby aktif ke x. Kalau x aktif pergi cepat2 ke hospital. Yg penting mommy jgn panic. Yg sy bgtau kt atas tu kena check dahulu. Kalau pergi klinik pun doktor akan nasihatkan benda sama. Pantau baby 24jam. So x de lah mummy membazir pergi klinik saja2 mcm tu. Incase kalau baby ada bruises kt tgn @ kaki boleh tuam dgn ice pack. Tp kalau mummy x sedap hati, nk verification drpd doktor boleh sahaja ke klinik.

Đọc thêm
10mo trước

Kalau muntah lps minum susu dikira tak okey juga ke?

Lepas jatuh tu kena monitor betul² ada abnormal tak dekat baby. (Nangis tak berhenti / muntah) . Kalau takde, InshaAllah takde apa tu.